1 vecka kvar

Om en vecka så sitter jag på flyget hem till Sverige. Jessica skulle ha skjutsat oss in till flygplatsen, men eftersom flyget går så pass sent så kunde hon inte skjutsa. Hon måste ta hand om lilla Christoffer på kvällen. Så vi får ta oss dit på egen hand.

Fick precis höra att dom där hemma ska köpa nån slags nosgrimma till hugo. Han är väl ingen häst heller?! Aja, jag har väl inte så mycket att säga till om den saken. Och sen har Bosse lärt sig att tugga igenom väggar. Han tyckte väl att Jon behövde ett ventilationshål.

Igår var det Lucia, fast det firar man ju konstigt nog inte här. Istället gick jag till kyrkan för att se när Margaret sjöng i kören. Men jag blev placerad ända uppe på läktaren, så jag såg inget. Jag blev fort uttråkad och gick hem innan det var slut. Men jag tycker att jag var duktig som klarade av att vara där så länge som jag var ändå.

Jag tror att min hjärna har börjat ställa om sig till svenska nu. Idag så har jag vid flera tillfällen råkat säga vissa ord på svenska när jag snackade med kompisarna i skolan. Ord som 'va?', 'vaddå?', 'ja', 'nej' och 'eller' sades upprepade gånger.. och iaf Michelle tittade lite snett på mig...dom andra låtsades nog bara att dom inte hörde...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0