Christingle

Tro det eller ej men jag, Hanna Solveig Maria Forssén, gick frivilligt till kyrkan igår kväll. Jag hann precis komma hem från skolan igår strax efter 5 då tess, jamie och margaret sa att dom skulle gå till skolans kapell för att tända christingles (apelsiner med ljus i). Och eftersom jag ändå inte hae nåt bättre för mig så hänkade jag på. Man måste ju lära sig lite om britternas traditioner också.

Jag och Tess tyckte att apelsingrejorna såg ut som små rymdskepp
image80

Men det var mysigt..nästan som Lucia, fast utan Luciatåget. Och psalmer istället för julsånger. Och så fick man ju en alienapelsin på köpet, plus fika efteråt. Och inte nog med att jag gick till kyrkan igår, så ska jag dit igen nästa torsdag, för då ska lyssna på Margaret när hon sjunger i kören.
Men mamma och pappa, ni behöver inte oroa er. Jag håller inte på att bli kristen no way =)

Nu har vi kollat på två lägenheter på Thomas Brassey Close med...vi kollade på nr 11 och 56..båda såg jättefina ut, men vi ska ändå ta och kolla på nr 57 eftersom det var den vi kollade ut som favorit på internet. Men jag skulle kunna bo i vilken av dom som helst, för alla verkar vara i lika gott skick. Och dom ligger inte så långt bort som vi trodde, dom ligger bara på andra sidan tågstationen.

Det blev tydligen lite smått kalabalik här imorse när jag var i skolan för det är stopp i avloppet till duschen. Så när Sarah tog en dusch imorse så rann inte vattnet ner..istället så svämmade hela duschen över, och vatten började rinna ner genom taket i köket. Zara ringde direkt till Porter's lodge som tydligen sa att dom skulle fixa det genast. Bara det att dom kom aldrig, så nu är det en stor spricka i taket, och det ser ut som att taket ska falla ner vilken sekund som helst. Och hela köksgolvet var täckt med vatten, och taket är så klar rejält fuktskadat nu med. Vi får se till att dom pallar sig hit imorgon och fixar det, för så här ska vi verkligen inte behöva ha det. Det är tur iaf att vi har ett badkar som går att använda så länge. Dom sa att allt var nyrenoverat när vi kom hit, men dom kollade uppenbarligen inte hur det var med rör och sånt. Dom sa tom att dom haft samma problem tidigare år, så varför fixade dom inte det ordentligt när dom ändå höll på?

Aja...nu är det som det är iaf, men åh vad jag läntar tills vi får vårat eget ställe nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0