Jag ser ljuset i tunneln

Idag har varit en bra dag. Den var lite trögstartad, men tog sig snabbt. Började med att jag gick till uni för att prata med Lisa på career advice,och där fick jag göra ett slags test på deras dator som skulle säga vilka jobb som passar mig bäst. Så imorgon så ska jag ta mig tid att kolla igenom listan ordentligt och söka runt lite. Sen när jag kom hem så skrev jag lite på min rapport som har deadline imorgon. Då fick jag ett mess från Michelle där hon sa att om hade lagt ut essay-resultaten på ibis. Så jag gick in där och kollade och blev väldigt glad när jag såg att jag fått godkännt på både Welfare politics (Brian) och Self and society (Cox). 40 poäng är godkännt, och jag fick 50 på Brian's och 45 på Cox's. Jag behöver bara få godkännt det här året för det kommer inte att räknas in i slutbetyget ändå. Så länge man går vidare till nästa år så är det lugnt. Detta året är bara ett förberedande år, så att vi lär oss hur man ska göra.

Sen så blev jag jätteglad när Tess berättade att hennes mammas ryggoperation gått bättre än förväntat och att hon nog kommer att bli nästan, om inte helt, smärtfri. Så skönt att höra. Jag är så glad för hennes skull.

Sen leker jag lite med tanken att jag kanske ska ta mig några dagar ledigt i februari för att åka hem. Therese har studievecka då, så jag funderar på att åka hem jag med då. Det blir liksom ganska tråkigt och ensamt här annars. Och jag har inte ens några uppsatser att skriva då heller. Och jag kan få all information från lektionerna på ibis. Så varför inte åka hem en sväng? Jag kommer ju inte kunna vara hemma så mycket vid påsk eftersom jag ska åka till Österrike då.  Och i sånna fall så kommer jag hem samma helg som pappa fyller år, det skulle ju vara trevligt. Men inget är bestämmt än, får se hur jag gör. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0