Klar till slut

Skönt att äntligen vara klar med alla uppgifter som hade deadline idag...nu är det hela 2 veckor kvar tills nästa uppsats ska lämnas in. Nu har jag gjort hälften av allt som jag ska ha gjort innan jul...three more to go.

Mamma skickade lite bilder hemifrån...verkar som att Bosse har kommit igång med sin rebelliska period...ganska så skönt att man slipper den faktiskt. Han verkar vara minst lika vild som Emma var i hans ålder. Hugo däremot har alltid varit ganska så snäll...den enda som han har bet sönder var en soffa.

Nu på kvällen är det julmarknad nere på torget. Jag, Tess och Jamie tog en sväng dit förut och kollade lite. Dom hade satt upp en hel scen också där dom hade lite underhållning och så..Och det var först ikväll som man tände all julbelysning, det var liksom det som var huvudpunkten i underhållningen. Vi gick ner till köpcentret för att Therese skulle köpa en halsduk på H&M eftersom det är svinigt kallt här nu...Fast det är inte så kallt egentligen...det bara känns så för att det är så rått i luften. Sen så velade vi ett tag över vad vi skulle köpa för någo att äta..men det slutade med att vi köpte varsin vit bratwurst som dom sålde på marknaden (smakade lite som rotmos). Det var mysigt iaf att få lite julkänsla. Då känns det inte så långt borta.

Ikväll blir det inget pluggande...jag och Tess ska bara ta det lugnt och se på tv..mer orkar inte våra utarbetade hjärnor..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0