Första skoldagen avklarad

Nu har jag varit i Chester i en hel vecka, och idag började skolan på riktigt. Så idag hade jag två 2-timmarsföreläsningar att gå på. Först så gick jag på en föreläsning om en kurs som heter Sociological imagination med Dr David Ford som är en lustig blandning av Roger Juhlin och Janne Hallgren. Sen så hade jag en halvtimmas lunch, och sen var det dags för den andra föreläsningen som heter Deviance, crime and society hålld av Dr Brian Howman. Brian är en motorcykelåkande hårdrockare som satsar på att undervisa på ett avslappnat och humoristiskt sätt. I och med att lärarna är så karismatiska och duktiga på sitt ämne, så går en två-timmarsföreläsning ganska så snabbt.

Igår var jag, Tess och Jamie i Warrington och shoppade på IKEA. Vi köpte en massa fina prylar till köket, toaletterna och våra rum. Så nu har man äntligen fått ordning på sitt rum lite grann..så att man känner sig mer hemma här. Och lördagen spenderade jag och Tess på stan...så nu känner vi till stan ganska så bra. Och vi kom fram till att Chester är en jättebra shoppingstad. Det finns nästan en affär för varje pryl, och på varje gata finns det 4 affärslängor. Sen finns det också två stycken shoppingcenter, ett Tesco och ett Sommerfield.

Ikväll ska jag gå ut med tjejerna till RB's. För här festar studenterna på måndagar och onsdagar. Och den lokala befolkningen festar på helgerna. Som tur är så har jag bara en föreläsning imorgon, och den börjar kl 6 på kvällen..så jag kan sova läääänge imorgon. Och sen så ska vi ha lite ladies night här med lite andra tjejer från dom andra lägenheterna på Powys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0