En bra helg

För en gångs skull så har man faktiskt haft en bra och händelserik helg som man spenderade med bra kompisar. I fredags gick jag, tess och mags ut på puben för att träffa Ida-Maria, Silja och lisa...vi satt och snackade på en liten mysig pub som heter Albion...sen stack jag, tess och mags vidare till Off the wall där vi köpte världens äckligaste pina coladas.

På lördagen åkte jag in till Manchester med Mags..ingen av oss hade varit där innan...jag hade bara vart på en konsert där innan. Vi gick runt på stan hela dagen och gick på lite olika museums och sånt. Vi tyckte att vi var duktiga som kunde hitta så bra, fram tills vi kom vilse och hamnade på andra sidan stan..Då gick vi till en pub och tog en drink medans vi listade ut vart vi var nånstans och kunde sen gå tillbaka mot centrum. När vi kom hem kom också Bine förbi, och sen kom också hennes kompis Emma som också bor i powys court. Vi satt och snackade i köket och drack kaffe tills kl 1 på natten.

Söndagen spenderade vi hemma hos Bine som bjöd oss på sunday roast (kyckling). Så hon kom och hämtade oss kl 12 så vi kunde åka till morrosons för att köpa ingredienserna. Sen åkte vi hem till henne och förberedde maten. Bine åkte iväg och hämtade några andra kompisar. Sen käkade vi och såg på film hela eftermiddan. Så gött att kunna sitta i en skön soffa och glo på tv...det var så länge sen. Först såg vi på Charlie and the choklate factory (den gamla versionen) och sen såg vi på The number 23 som var helt vrickad..och det slutade med att vi bara satt och garvade åt den. Jim Carrey passar verkligen inte i att spela allvarliga roller.

Det var min helg iaf.

Idag tar man det bara lugnt..ska väl sticka till gymmet sen ikväll när tess är klar med sin exam. Och nu ska jag till affärn för andra gången idag för jag måste köpa lite grejer så man kan laga lite lunch...det blir nog wook tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0