Jordbävning

I natt vaknade jag av att hela rummet skakade, och jag fattade inte vad det var...jag tänkte att det blåste storm ute eller nåt...men sen idag pratade alla i skolan om att det var en jordbävning. Jag har aldrig känt av nån innan så det var ju lite coolt...fast det var en väldigt läskig känsla. =S

Nu har jag valt mina kurser inför nästa år...5 kurser är obligatoriska, och sen får man välja mellan två stycken andra.

Obligatoriska kurser:

- The shaping of society
- Conference (med Brian =))
- Research methods
- The sociology of health, disease and medicine
- Work-based learning (som jag tänker göra hemma i sverige, 5 veckor praktik)

Sen fick jag välja mellan:

- Celibrities and realities
- State power and civil liberties

Jag valde Celibrities and realities för det verkar vara en sjukt rolig kurs, och den andra kursen handlar bara om krimonologi i UK...så då tror jag att jag får mer nytta av att läsa om massmedia...

Sen så var dom dumma och lade in en till exam för mig...så nu har jag 2 istället för en...nu stannar jag garanterat till den 16:e maj, för den tentan är den 13:e...suuuurt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0