Men lilla vännen...

Det är en sak som engelsmännen inte kan skryta med iaf...och det är allmänbildning. I måndags så nämnde Brian ordet flouride under lektionen..och då var det en tjej i klassen som frågade vad det var för nåt...oh sen när jag såg mig omkring så kunde man se att det var fler än hon som undrade detsamma...herregud... Och idag på seminariet så pratade vi lite historia och så...och då frågade Brian vad som kom efter andra världskriget...När jag svarade kalla kriget så såg alla dom andra tjejerna helt lost ut...Brian såg det med och undrade om dom ens visste vad det var...Det visade sig att ingen hade läst nåt om det i skolan, och ett par stycken hade aldrig ens hört talats om det innan. En tjej hade aldrig ens läst nåt om andra världskriget....Ja ibland undrar man..

Nu har jag rast i ett par timmar iaf fram tills kl halv 3...Tess ringde nyss och hon är på väg hem...ska väl ta och käka lite lunch sen när hon kommer...left overs, ja bitte. Fick sista räkningen för hyran idag..914.55 pund...usch sånt tycker man inte om.


Kommentarer
Postat av: Challe

Haha, seriöst, visste de inte vad kalla kriget var för någonting?! LOL

2008-03-13 @ 12:58:26
URL: http://cizzim.blogg.se
Postat av: Erika

Hahaha, de verkar vara lika blåsta på din skola som de är på min! :P

2008-03-13 @ 20:07:22
Postat av: Dennis

Har märkt samma sak bland Amerikanare :)
Så det är nog en trend som ligger djupt bland dem. Blev paff att höra att de jag pratade med trodde på att Jorden kom till av Gud. När jag sa att jag trodde mera på The Big Bang så skrattade han och sa, "the Big Bang? Don't be Stupid Dennis you're better than this." resten av samtalen kan vi ta en annan gång ;)

2008-03-15 @ 00:19:56
URL: http://inmemoryofsimba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0