Epilepsi

Misstänker starkt att lilla Bosse har epilepsi. Han har fått ett anfall innan härom veckan..och ikväll fick han 2 stora anfall och ett litet. Det är väl typiskt att vi ska få alla dom sjuka hundarna...först Emma, och nu Bosse...och lustigt nog kommer dom från samma kennel. Det blir så att varannan hund vi skaffar är sjuklingar. Alice var ju aldrig sjuk, och Hugo är också en väldigt frisk hund. På ett år har bosse redan hunnit med att få växtvärk för att hans ben växte för fort, slått sönder svansen så att det var nära att vi var tvugna att ta bort den, och fått ett antal epilepsianfall. Han är ju redan en välkänd stammis hos veterinären. Får ta och ringa dom imorgon och beställa en tid.

Igår påbörjade jag Bosses lydnadsträning. Han får bli mitt lilla sommarprojekt. Får se om man lyckas få lite pli på han när sommaren är slut. Han hann göra lite framsteg under den lilla promenaden vi gjorde. Så det är nog inte helt omöjligt.

Imorgon ska mamma gå på jobbintervju på Grennaskolan då hon har sökt vikariat som husmor där. Lycka till mamma! En bättre husmor får dom allt leta efter. Jag säger bara "Pensionat Forssén"

Själv jobbar jag heldag, 9-21. Ska komma en skolklass på typ 50-60 ungar och köpa glass...usch...ser inte fram emot det...sånt är inte roligt. Idag jobbade jag i serveringen med Annika, och Nirro gjorde mackor för att hon jobbat hela dagen...och hon och annika skulle ha slutat vid 4, men Challe som skulle ha jobbat var sjuk idag. Mycket driks blev det iaf...typ 130 var eller nåt tror jag att det blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0