Öa och hamnkrogen

Igår var man ledig, och då passade jag på att vara på öa hos andrea. Jag åkte dit efter jobbet i förrgår och stannade tills igår eftermiddag. Vi red mest hela dagen. Jag red Lottho och andrea red charlie. Lottho ska vara hos dom hela sommaren, så man ska nog hinna lära känna han under den tiden. Rolig är han att rida iaf. Väldigt pigg och nyfiken, och han skulle testa en en massa när man skulle galoppera. Sen kanske jag ska vara lite hästvakt i några dagar i börjann av augusti, för andrea's föräldrar ska åka bort på semester samma vecka som andrea hade tänkt åka till medeltidveckan på gotland just den veckan. Så jag erbjöd mig att bo hemma hos henne och ta hand om dom små pollarna. Kanske får med mig annika och challe också...om det är ok för andrea och dom. Men vi får se.

Igår kväll blev det tre-rätters middag på hamnkrogen med kaffestugangänget. Deras lamm är så sjukt gott. Vi var dom sista gästerna som var kvar, och dom stackarna fick jobba övertid för oss. Men vi gav mycket dricks iaf =) Jag, annika och challe kom dit innan dom andra som jobbade, och medans vi väntade så såg vi världens största geting. Jag har aldrig sett en så stor monstergeting innan. Servitrisen trampade först på den, men den dog inte..så då fick hon mosa den med stolen istället. Det var riktigt scary..men vi tror att den var för stor och tung för att ens kunna flyga...för den bara ramlade ner på golvet istället för att flyga iväg.

Efter den goda middagen så stack vi till Grännagården, där jag drack en halv Newcastle...var inte så sugen på öl som jag trodde att jag var. Olle var där också och skämtade på som vanligt...och nej, jag är inte från Blekinge...så himla evil. Aja, stack hem ganska tidigt för man var rätt så trött efter den lååånga ridturen på öa. Jag väntar nu bara på att träningsvärken ska sätta in.

Snart ska jag skjutsa mamma, pappa och jon upp till Lawrance. Dom ska hjälpas åt att montera upp deras pool, och sen ska dom käka middag ihop. Själv börjar jag jobba kl 4. Det blir jag, annika, challe och andrea som jobbar ikväll. Jag bara älskar kaffestugangänget iår...sån kontrast sen förra året, nu är det mindre panikutbrott och mer skattattacker.

Lilla Elin trillade av en häst i måndags och fick en rejäl hjärnskakning...lilla pluttan...hoppas hon blir bättre snart. Och snart får dom ju hem hästen Robin med. Då måste jag komma dit och se han.

På tisdag åker jag och mamma in till veterinären med Bosse. Hoppas han får medicin mot det bara...

Nej, nu ska jag nog gå ut och sola lite innan jag måste skjutsa päronen och jon upp till galgen.

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Jag är ledsen om du inte vill ha "reklam" men jag är med i en tävling där den tävlingsdeltagaren som får flest unika klick på sin länk vinner ett resepresenkort värde 20 000 kronor! Om du har två
sekunder över, så klicka gärna på denna länken: www.alltforforaldrar.se/kul/promo/extpage/206 Då blir jag och mina barn glada för vi har aldrig varit på semester!

För övrigt är du välkommen att kika in på mina tävlingar i bloggen där du bland annat har möjlighet att vinna valfritt klädesplagg eller presentkort!

2008-05-31 @ 12:44:55
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0