Packning påbörjad, med ny frisyr

Skulle ha gått ut igår kväll..men det vart inte så. Jag och tess hade tänkt att vi skulle fixa till våra hår nu när skolan har slutat för oss båda, så vi köpte varsin blond färg och varsin mörkare blond för att vi skulle göra lite mörkare slingor. Först blekte vi båda våra fula och mörka hårrötter, så det började ju bra. Sen gjorde vi slingorna först på mig...men dom blev inte mörkblonda...dom blev GRÅA!!! PANIK!! Tess sprang iväg till boots som precis var på väg att stänga och köpte en blekningsfärg eftersom vi trodde att det gråa skulle blekas bort...men det gjorde det inte...Så där stog jag med grått hår och kritvita hårrötter...Inte en chans att jag skulle kunna gå ut sådär. Tess och Margaret tyckte att jag kunde gå ut ändå...men jag har seriöst aldrig sett nåt så hemskt hår i hela mitt liv...Kunde inte ens se mig själv i spegeln för det fick mig att må så dåligt. Så det fick bli en lugn hemmakväll istället...vilket var väldigt tråkigt eftersom vi hade köpt biljetter till cruise och allt. Men jag kunde verkligen inte visa mig för annat folk. Imorse gick Tess ner på stan och köpte en mörkblond färg till mig, så nu har jag typ min naturliga hårfärg..men hellre råttfärgat än grått. Sen ringde jag till frissan och ändrade min klipptid så att dom kan göra blonda slingor också. Jag vet inte hur jag klarade mig innan jag träffade dig Tess. En bättre vän får man leta efter. Utan dig hade jag antingen fortfarande varit gråhårig som en gammal tant, eller så hade jag varit svårt traumatiserad efter att ha behövt gå till affären med det håret. Tack!

Resten av dagen har jag packat ihop alla saker i mitt rum. Så nu är det rätt tomt, men det känns bra. ska tvätta det sista imorgon så att jag kan packa färdigt. Ska ju flytta grejerna till Bine på lördag, så det vore ju skönt att bli färdig imorgon, så kan man städa det sista på lördag. Gick till uni en kortis idag med för att tess skulle fixa lite grejer. Då passade vi på att säga hejdå till våran uni-mamma Sam. Hon frågade om vi ville ställa upp som mentorer för internationella elever under induction week i höst. Men vi sa att vi får se hur det blir och när vi kommer tillbaka. Hon är så söt! Det här blir troligen sista inlägget innan jag kommer hem, för imorgon måste jag lämna tillbaka internetkabeln som jag lånat från uni.

Imorgon kväll ska jag gå till Alexanders och ta en drink med tess och mags...och sen efter det sticker jag och tess vidare till cruise. Vi kan ju inte åka hem utan att ha varit på cruise först. Jag var ju tydligen där i fredags..men jag kommer ju inte ihåg särskilt mycket av det...bara typ vissa flashar därifrån...Ska bli kul iaf. Och sen på lördag kväll ska vi festa här på powys, då vi ska fira Emma som fyllde år i veckan...inte säker på vilken dag exakt eftersom jag precis lärt känna henne...men det lutar åt att det blir en liten barbique på innergården..trots att skolan förbjudit oss att ha några fler barbiques. Grannarna har tydligen klagat på att powys har varit för högljudda. Aja, dom sista dagarna blir nog rätt roliga iaf...förrutom att jag och tess måste förbereda vårat tal som vi ska hålla på grennaskolan på måndag...vi måste snacka i 40 minuter! Men det ska nog gå det med. Sen får man jobba iaf.


Ok, men vi ses nästa vecka alla ni där hemma. Saknar er.
Puss

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jaha, det blir spännande att se vilken färg håret har den här gången då..... Längtar jätte jätte mycket efter dig nu gumman. Kram Mamma

2008-05-16 @ 12:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0