Powys court

Om 2 veckor exakt så lämnar jag den här hålan som kallas för Powys court för alltid. Det är så många saker som jag inte kommer att sakna med det här stället:

  • Att det alltid blir stopp i duschen för att rören är så dåliga. Detta leder till att vattnet läcker ut och rinner ner genom kökstaket.
  • Våran uråldriga tvättmaskin som läcker också läcker ut vatten varje gång man tvättar, och lämnar en stor vattenpöl nedanför diskhon som jag alltid lyckas trampa i.
  • Alla überkänsliga brandvarnare som går av varje gång nån glömmer att stänga till dörren ordentligt efter att dom duschat...och för att inte tala om alla dom gångerna som dom kommit för att testa alla brandlarmen....KLOCKAN 6 PÅ EN MÅNDAGMORGON!!!
  • Att vaktmästarna bara går in i lägenheten utan att ens knacka först..dom totalignorerar att det faktiskt är vårat hem, och att det är en self catered bostad.
  • Det som stör mig mest tror jag ändå måste vara städkontrolltanterna som måste komma typ varannan vecka eller nåt för att kolla om vi har städat våra rum. Dom bara låser upp våra dörrar utan att ens knacka först...man kan ju stå där i bara underkläderna liksom..det vet ju inte dom.
  • Att man hör precis allt som händer på innergården...speciellt när folket kommer hem från krogen och skriker allt dom kan bara rätt ut...I natt hade dom tagit ut köksbordet och satt och söp och skrek hela natten...suck! Fjortisar är dom med...
  • Det är så tyst här om dagarna...iom att vi inte har några vardagsrum så blir det att alla sitter instängda på sina rum.
  • Jag kommer inte att sakna att bo med en så osocial person som Sarah...son hälsar inte ens när man möter henne i trappan...så himla weird.
  • Mitt rum luktar alltid så skumt...och det är inte jag som luktar illa om ni tror det....nej, det är nåt annat...lukten fanns här redan när jag flyttade in. Jag får vädra konstant.
  • Det finns typ inget att göra alls under sin lediga tid...ska man göra nåt så kostar det pengar, och det har man inte alltid råd med som student...aja, det blir ju mycket plugg då iaf..
  • Engelsmännen kan inte diska ordentligt...man får alltid diska sakerna en extra gång innan man ska använda dom.
  • Jag fattar verkligen inte vitsen med att ha heltäckningsmattor.
Oj, det blev rätt så många negativa grejer..men det finns en del bra saker med det också:

  • Ligger nära centrum med gångavstånd till allt.
  • Det tar bara 10 min att gå till skolan.
  • Vi har städerskor som städar köket, badrummen, toaletterna och korridorerna varje onsdag.
  • Man får mycket tid åt plugg.
  • Handfat på rummet, det är alltid en bonus.
  • Badkar och obegränsat med varmvatten =)
  • Vatten, el och bredband ingår i hyran.
  • Det är självklart positivt att bo med andra studenter.
Det blev trots allt fler negativa än positiva saker om Powys court...Men vem har sagt att studentlivet ska vara bra egentligen? Det finns kanske en anledning till att man bara bor i korridor i ett år i det här landet.

Nu börjar iaf mina exams närma sig..den första är på onsdag, och den andra är på tisdagen veckan efter. Tro det eller ej, men det ska faktiskt bli lite roligt med exams...då har man ju nåt att göra iaf. Jag behöver ju trots allt bara få 20% på dom för att klara kursen...och vanligtvis är godkänt 40%. Piece a cake!

Som alltid när jag skriver på bloggen, borde jag egentligen plugga...men jag har redan alla frågorna plus alla svaren till min första exam...så allt jag behöver göra är egentligen att läsa lite extra i böckerna och sen memorera vad jag ska ta upp i uppsatsen (3 st mini essays) Ingen panik än!

Igår hade vi en liten myskväll med maggie. Vi gick först ner på stan en sväng i värmen, tittade lite på kläder, och i skivaffären...vi köpte dvd'n Fast food nation, som vi sen såg på kvällen. Men först lagade vi quische med sötpotatisklyftor...och efter det gick vi på en skön promena runt muren. Dom hade ett tivoli nere vid River Dee, och vi tänkte kanske gå dit nån dag i veckan (har öppet tom lördag). På lördag är jag bjuden på barbique hos Rachel med, så jag kanske drar med mig tess och maggie dit då...kan ju kanske höra med bine och dom vill hänga med också.

Cruise har öppnat nu i helgen med! Jag har inte varit där än, men man får la ta sig dit nån dag och se om det är så himla bra som dom säger att det ska va.

Saknar er där hemma! Familjen, kompisarna och kaffestugangänget!

Kommentarer
Postat av: Challe

Saknar dej också Hanna! snaaaaart kommer du hem! :D

2008-05-04 @ 22:03:34
URL: http://cizzim.blogg.se
Postat av: Andrea haglund

hej hej!
haha det var mycket negativt med powys court.. nästan som annikas lista :) men men jag saknar dig med! snart är du hemma igen :) pussar och kramar!!

2008-05-04 @ 22:07:06
Postat av: Erika

Hahhahahahaha!!

2008-05-05 @ 11:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0