En av tre uppsatser klara

Då kanske man kan börja blogga igen då, jag vet att det har varit dåligt med inlägg den här helgen, men jag hade en deadline att hålla idag. Nu är uppsatsen iaf inskickad och klar, så nu har jag lite tid över innan jag påbörjar nästa arbete. Idag ringde Abbey Rentals mig för att säga att David planerar att flytta in på lördag och att han kommer förbi en sväng imorgon också för att kolla läget. Jag fick hans mobilnummer, men klumpig som jag är så råkade jag radera numret innan jag hann spara det på mobilen. Men jag är säkert hemma imorgon när han kommer, så jag får väl ta hans nummer då.

Dagens första lektion började kl 9 imorse, och den var faktiskt väldigt rolig för en gång skull...inte för att ämnet är särskilt tråkigt...men det var roligare än vanligt idag för vi fick analysera en film. Filmen var Chicago, och jag gillade lektionen just för att det här var ju sådant som man gjorde hela tiden på gymnasiet, så jag tyckte att det var ganska så lätt att leta efter symboler, teman etc. Blev extra glad när jag fick reda på att uppsatsen vi ska skriva efter jul handlar om att just analysera ett filmklipp, vi får välja själva vad för videoklipp vi ska skriva om, så länge det handlar om 'crime'. Jag tänkte göra det enkelt för mig och välja filmen 'a clock work orange', som jag kan utan och innan redan.

Dagens andra lektion började inte förrän kl 16, så i rasten mötte jag tess och sen gick vi in till stan så att tess kunde köpa Lost säsong 1. Vi åkte sen hem, såg på Lost och käkade glass. Vid 3 gick jag iväg till Uni igen för att hinna ta en kaffe med Maggie innan min lektion. Det är ju alltid trevligt. Lektionen däremot var mindre trevlig...Fordie malde på som vanligt om olika social theories..och så tvingade han mig att säga nåt på svenska för att vi pratade om språk. 

Det var allt som hände mig idag...inge vidare spännande kanske, men jag vet inte vad jag annars ska skriva.

Bara tre veckor kvar till lovet och tills erika kommer.
Drygt en vecka kvar tills danstävlingen i Durham.

Kommentarer
Postat av: Challe

HAHA, jag VISSTE att du skulle välja a clock work orange innan jag läste det :P

2008-11-18 @ 21:35:47
URL: http://cizzim.blogg.se/
Postat av: Erika

Vad sa du på svenska då?

2008-11-19 @ 13:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0