Leverpöl med Palmarna

Det är väl dags att man uppdaterar lite då då. Det har varit en hektisk vecka med konstant besök hemma på Thomas Brassey Close. För en vecka sen var mamma och Jon här på besök, dom kom på fredagen och åkte vidare ner till Annika på onsdagen. Det var en riktig slapparhelg då man inte gjorde så mycket. Vi  bowlade iaf en dag, gick ut och åt på puben och åt sunday roast, och så åkte vi in till Ikea på tisdagen. Jon spenderade mestadels av tiden framför TVn och spelade Xbox.

Torsdagen blev som en vanlig dag, utan gäster....förrutom på kvällen då vi hade över Bine och Craig på svensk middag då vi bjöd dom på köttbullar med brunsås och lingon. Det var väldigt populärt så nu vill både bine och craig flytta till sverige så att dom kan äta köttbullar varje dag. Vi bjöd dom tom på älgkorv, renkorv och sill som vi köpt på ikea.

På Fredagen gick jag till skolan för att gå på min lektion, vilket visade sig vara helt onödigt eftersom dom från biblan skulle hålla ett föredrag...ett föredrag som jag redan hört en vecka tidígare...men efter lektionen samlade jag, rachel, craig och claire oss för att diskutera vårt grupparbete med Brian...Så det var ju bra att jag gick till skolan ändå till slut.

Senare på kvällen tog jag och tess tåget in till Liverpool och till flygplatsen för att möta upp Dick, Anette och Elin som ska vara här i helgen. Igår hade vi en trevlig dag i Liverpool. Jag, Anette och Elin spenderade våran dag inne i centrum och shoppade, medans Tess och Dick var på fotbollsmatch. Vi shoppade en massa fint på Primark bla. På kvällen åt vi en lyxig middag på en restaurang i Chester som hade premiäröppet igår, så vi fick halva priset på alla varmrätterna.

Idag hade vi tänkt att vi skulle utforska Chester. Gå och titta på skolan, och gå på muren.

Sen imorgon ska man ju åka hem...känns lite konstigt...men skönt. 

Nu är skidresan klar iaf...Italien blev det till slut, vecka 15 =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0