Sociology of health, disease and medicine

Då har man börjat jobba så smått på uppsatsen som har deadline den 18e. Har inte börjat skriva den dock, men jag har planerat upp upplägget samt letat literatur och läst en massa journals. Det här är the essay title: 'The number of people in westernised societies surviving into the 80's, 90's and beyond, is a tribute to the success of modern medicine' Critically assess this statement in light of a sociological critique of the biomedical model. Det verkar inte vara en särskilt svår uppsats att skriva..det gäller bara att man hittar bra literatur som man kan använda.

Sen kl 4 ska jag sticka in till skolan för då är det street dance-lektion då vi ska lära oss en helt ny koreografi. Det blir nog lika roligt som vanligt, men nu har jag ju inte dansat eller tränat på 2 veckor...så man är väl antagligen lite ur form. 

På tal om träning så har jag förnyat mitt gymkort. Fick det mycket billigare än jag trodde jag skulle få. Egentligen kostar ett årskort £135, men eftersom jag var medlem förra året så sänktes priset till £105...sen fick jag dessutom 20% rabatt eftersom jag är med i 'Push it' som är namnet på dansgruppen. Så det slutade med att jag fick årskortet för ynka £84.

Igår gick jag ju på comedy night på the SU. Dom flesta komikerna var inget vidare...eller så är det helt enkelt så att jag har lite annan humor än britterna, jag vet inte...Men den sista komikern var riktigt rolig, och som tur var hade han det längsta numret av alla.

Usch...jag måste verkligen ta mer kort...det är ju bara text på bloggen nu ju...jag får ta och skärpa mig nu!

Vi bjöd in Maggie, Sandra och Therese norska kompis, som jag inte kommer ihåg namnet på, till Lucia. Sen kommer förhoppningsvis Craig, Bine och Emma. Och Erika såklart! Hoppas att Andrea och Frida kan komma med. Längtar redan =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0