Amalias

Igår blev en trevlig och social dag och kväll....eller...jag var ensam hemma med Hugo hela dagen fram tills kl halv 4 då jag knallade upp till Fiket för att ta en fika med erika och emma. Och andrea kom dit också efter att hon slutat jobbet klockan 4. Det var gött att kunna ta en riktig svensk fika där man sitter i flera timmar och snackar skit. Fick bla höra en massa om andrea's och nirro's resa till Lanka. När fiket till slut stängde så följde jag och erika med andrea upp till tompa för att hon skulle lämna några skivor med bilder till honom. Så man blev kvar där och snackade ett bra tag, och sen kom bullen dit också för dom skulle spela lite hemma hos tompa innan dom skulle till amalias för att ta en pilsner. Tompa lovade att han skulle bjuda oss på en öl om vi kom dit...så kl 20.20 var vi där...men då hade inte tompa kommit än, så vi fick köpa en öl och vänta på han. Då precis när vi köpt vår öl och satt oss ner så kom det fram en ung kille och frågade om han fick sitta med oss. Vi antog direkt att han var en grennaskoleelev eftersom han såg så ung ut, och han hade dessutom på sig mjukiskläder. Fast han var egentligen en 22-årig arbetslös icke-grennaskoleelev som flyttat till gränna från vadstena. Han hette tydligen Johannes, och han berättade hela hans livshistoria för oss innan han ens frågade vad vi hette...eller...han frågade faktiskt aldrig vad vi hette...bara vad vi hette i efternamn. Jag har nog aldrig stött på en kille med sämre minne än denna märkliga människa. Och när tompa kom så hamnade han och denna johannes i värsta diskussionen, och vi trodde nästan att dom skulle hamna i bråk..men efter en stund så kramades dom istället. Så himla tydligt att tompa ville skydda oss mot denna främling som var en svensk psykopatversion av Adrien.

Idag har jag hållt mig borta från tompas hus...det har bara resulterat i att man blivit kvar där länge och pratat så att Ett strå vassare har hunnit stänga...men idag har jag äntligen köpt mitt julte. Tredje gången gillt blev det visst.


Kommentarer
Postat av: Erika

Hanna vad hände med citaten??



Tompa till Johannes: "Du Lennart? Det var väl Lennart du hette?"



Tompa: "Håll händerna på bordet! Vifta inte sådär hela tiden!"

Johannes: "jag viftar inte!" (viftar med armarna hela tiden när han säger detta)

2008-11-06 @ 19:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0