Cruise, Liverpool and Xbox

Igår så var jag, tess och emma bjudna hem på middag hemma hos Maggie på kvällen. Hon hade lagat sin irländska standardrätt quische (inte helt säker på hur det stavas, men det är typ som en omelett) Sen så var det tänkt att vis skulle dra ut efter middan..men Maggie ville inte hänga med ut så hon stannade hemma. Vi andra tog iaf en taxi in till stan där vi började med ett par drinkar på Off the wall, och sen drog vi vidare till Cruise. Det var en allmänt bra kväll..men inte mer än så. Träffade inga man kände där eller nåt...men men..vi hade kul ändå. Var hemma i god tid iaf, och det var tur det, för annars hade vi inte varit så pass pigga idag att vi kunde sticka in till Liverpool. Nu har jag tom tagit mig i kragen och skaffat mig ett sånt där young persons railcard så att man får åka tåg billigare. så istället för att betala 8 pund tur och retur in till liverpool, så nu behöver jag bara betala 5.30 pund tur och retur.

Men med min vanliga tur så stannade tåget i Birkenhead central och alla fick gå av tåget....och då var tydligen det tåget inställt! Hur kan ett tåg som redan har gått mer än halva vägen vara inställt? Mycket lustigt...det vände iaf och åkte tillbaka mot chester, och vi fick stå och vänta på att nästa tåg skulle komma. 
Väl inne i Liverpool så letade vi snabbt upp en pub eftersom vi var ganska så hungriga och behövde lite riktig mat. Där käkade vi en klassisk sunday roast...och vi fick dessutom en äcklig apple crumble pie som efterrätt. 
När vi var mätta så gick vi ner på stan...och då kom vi på idén att vi skulle kolla efter ett TV-spel, som vi snackat om så länge...det slutade med att vi köpte ett Xbox med 2 gratis spel till...tess köpte ett tv-spel som bygger på Lost (men det funkade inte när vi kom hem, så vi ska byta det), och jag kunde inte låta bli att köpa mig ett guitarr hero 3...Det blev ganska så dyrt...men vi kände att vi kunde kosta på oss det...det kan bli så tomt och långtråkigt här ibland, särskilt om man är ensam hemma på dagen när den ena är i skolan.

Jag vet att många tycker att det kanske var onödigt att köpa en Xbox...att vi borde plugga istället...men man pallar ju inte att plugga hela tiden..man måste kunna slappna av lite med.

Nu har jag fixat med mammas tågkort också...så nu ska det komma i posten någon gång denna vecka.


Det här är Emma



Jag kunde bara inte motstå att köpa den här chokladen, endast för att det stog att tjejer inte får äta den. Men min gissning är att dom bara varnar tjejerna för denna äckliga choklad. Killarna får gärna ta den, för jag vill då inte ha den.

Kommentarer
Postat av: Challe

Haha quiche är ju franskt :P

2008-10-13 @ 01:58:05
URL: http://cizzim.blogg.se/
Postat av: Annika

jaha.. då var vi tillbaka till att inte blogga varje dag igen då.. suck.

2008-10-16 @ 21:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0