Kräftskiva i Templet

Jag vet att det var grymt länge sen jag bidrog med ett inlägg i denna underbara blogg som handlar om mig =) Jag har varken haft nån tid eller ork att skriva i sommar pga jobbet bla. Och rätt som det var så satt jag här hemma i soffan med datorn i knät och kom faktiskt på att jag har gott om tid nu att skriva ett litet blogginlägg, nu när jag har slutat jobba för i år. 

Nu är det inte långt kvar innan jag drar tillbaka till Chester..den 22a...samma datum som andrea och nirro åker till lanka, och dagen innan annika och challe åker till portsmouth. Det känns både roligt och ledsamt. Det ska bli riktigt nice att få träffa mina sköna engelska polare igen efter 4,5 månader..och det ska bli riktigt spännande att se den nya lägenheten som jag delar med tess och jamie. Det är alltid tråkigt att lämna familjen, vännerna, gränna och sverige. Men dom flesta har lovat att ta sig över någon gång under året. Mamma och Jon kommer ju tex över redan över höstlovet. Andrea, emma och nirro har också lovat att komma nån gång. Man får väl se till att ta sig ner till portsmouth nån helg med för att se hur människorna har det där nere i söder. Nej, det känns faktiskt inte helt hemskt att åka tillbaka.

Ikväll blir det kräftskiva här hemma med familjen, challe och monica. Gott!! Här ska det ätas kräftor, kräftor vi fått av andrea's pappa..Isn't he the best or what? Då blir det att ta fram kameran och ta massor med traditionella kräftskivebilder. Jag tycker att jag varit dålig på att ta bilder dom senaste veckorna....vad har hänt med mig? Men mer bilder blir det iaf imorgon då vi ska ha personalfest. Vi har ingen aning om vad vi ska göra...men det kräver tydligen oömma kläder och skor. Efter aktiviteten blir det middag hemma hos tompa som vanligt med god mat och dryck.

Jag är nästan lite stolt över mig själv för att man fick challe att gå upp tidigt idag...kl 10 gick vi upp...vilket är rätt så tidigt när man är ledig. Frukost åt vi på fiket med annika, emma och nirro. Vi satt och snackade och skämtade tills dess att frukosten övergick till en fika. När klockan blev halv ett gick vi därifrån eftersom annika skulle åka in till stan och fixa med passpapper och passfoto till skolan. Jag och challe beställde tid hos frissan...så på måndag kl 9 ska jag klippa mig och slinga håret så man är snygg och fräsch till england.

Aja...det får duga för den här gången för nu orkar jag inte skriva mer.

Kommentarer
Postat av: Challe

Äntligen ett inlägg, woho!! :D

2008-09-13 @ 11:58:55
URL: http://cizzim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0