Städning, packning och vägning

Nu börjar det kännas verkligt...jag åker verkligen imorgon. Känns både kul och jobbigt. Har haft en så sjukt bra sommar, så det är inte mer än att det känns lite sorgligt att lämna Gränna. Igår hade vi lite av en avskedsmiddag hemma, med plankstek till huvudrätt, och chokladmousse till efterrätt. Det var trevligt som alltid, men jag var så sjukt trött, eftersom vi hade varit ute i stan kvällen innan. Det var inte att jag var bakis..men jag sov inte mycket alls den natten...vaknade av och an hela tiden. Men nu har jag sovit ut ordentligt så att jag orkar packa och städa. Jag, annika och mamma var inne i stan hela dagen igår för att handla en massa saker till annika på ikea, och jag såg ut en massa saker jag ska köpa i warrington. 

Jag fattar inte hur jag alltid lyckas få övervikt på mina väskor. Den här gången har jag verkligen bara packat dom sakerna som jag bara måste ha med. Jag har lämnat en massa saker som jag ska ta med nästa gång jag åker hem. Men ändå har jag ett kilos övervikt på det incheckade baggaget. Sen har jag packat handbaggaget till maxvikt. Hoppas jag klarar mig från att betala övervikt...skavsta brukar inte vara så noga med sånt..men man vet aldrig..aja, jag får chansa helt enkelt, och i värsta fall betala.

Så imorgon åker jag hemifrån redan kl 11 eftersom jag ska åka till hamnen för att plocka upp andrea, som ska åka med samma buss som jag. Hon ska nämligen åka till Sri Lanka med Nirro imorgon. Så då ska hon åka till Norrköping för att sen ta tåget därifrån till Arlanda. 
Vi tar iaf bilen in till Jönköping där vi ska möta upp med pappa eftersom han tar bilen hem sen efter att han slutat jobba. Bussen går kl 12.40 från stationen, och sen bär det av till Nyköping för min del. Planet går från Skavsta kl 18.35.
Landar på John Lennon Airport, Liverpool, vid kl 20...sen tar man flygbussen till Lime street station, för att sen ta tåget hem till chester. Ska bli spännande att se den nya lägenheten...och det ska bli så kul att träffa jamie...har verkligen saknat den bruden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0