Frissan, dun, shopping, och schema

Vaknade imorse av att mobilen larmade kl halv 8...usch..var jag tvungen att beställa en klipptid redan kl 9?...jag kunde ju ha valt så många andra tider under veckan. Aja..hann bara snooza i en kvart innan jag släpade mig upp ur sängen för att transportera mig in i duschen. Jag kunde verkligen inte somna kvällen innan...så då var jag ännu tröttare idag än vad jag brukar vara på morgonen. Och varför duschade jag inte igår kväll istället för att sitta på facebook samt ladda hem musik som inte ens gick att spela upp? Jag är så korkad och lat ibland...jag bara hatar mig själv i sånna situationer. Aja, shit the same, efter att ha gått igenom alla mina morgonrutiner så traskar jag upp till hårknuten för att bli klippt och slingad. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag gillar att vara hos frisören. Det är hur härligt som helst att bli ompysslad och att folk pysslar med håret...men å andra sidan ser man alltid så ful ut i det ljuset dom har där...man ser verkligen allt...Det positiva med idag var att jag fick en kopp kaffe och en massa skvallertidningar att läsa...hon som klippte mig verkade inte heller ha nån lust att prata, så det passade mig perfekt. Dom som känner mig vet att jag inte är så pratglad på mornarna. 

Det var tänkt att jag skulle åka in till stan direkt efter frissan för att möta annika, som redan var där eftersom hon fick ta bort sin tandställning imorse. Det blev jättefint annika! Iaf, när jag öppnade dörren för att gå ut så ser jag 121:an susa förbi...shit! Jag ringde annika och sa att jag skulle ta nästa buss. Challe tog den bussen jag missade. 

Väl hemma så möttes jag av två väldigt glada, uppspelta och trötta hundar...Det låg nämligen dun över hela hallen, köket och lilla hallen. Två kuddar hade dom bitit sönder och skakat runt...så det var bara till att slänga ut kräken i trädgården och börja städa. Städa var det enda jag hann göra innan det var dags att sticka till bussen. Ringde andrea och sa att jag tar 11.30-bussen in. Andrea säger att hon tar nästa buss. 

Kom in till öster, stack snabbt bort till accent (wedins) för att köpa den Björn Borg-väskan som jag tittade på sist jag var i stan. Sen hoppade jag på 26:an till A6 där jag mötte upp annika och challe. Vi shoppade en stund, och sen satte vi oss på Gasellen för att ta en fika och vänta på andrea som skulle komma. Vi tröttnade på att vänta, coh ringde upp henne. Då visade det sig att hon fortfarande var nere i centrum. Då gick vi iväg och shoppade lite till tills hon kom. Då sprang vi runt en stund på A6, och sen tog vi bilen bort till tandläkaren eftersom annika hade en tid där kl 4. Vi var klara där ganska så fort så vi tänkte att vi åker bort till ekohallen en stund för att kolla efter filmer. Köpte inget dock...det hade jag redan gjort på Coop...

Sen körde vi in till centrum igen för att hämta pappa...och då fick jag veta att han flyttat tillbaka till jordbruksverkets byggnad igen...det är ju bra att man får veta saker i den här familjen. Efter det åkte vi raka vägen hem.

Började packa så smått inför måndag...börjar bli lite rastlös nu känner jag. Sen checkade jag på ibis och upptäckte att dom hade lagt in mina nya ämnen där...plus mitt nya schema. Jag kunde nog inte ha fått ett bättre schema. ledig varje torsdag och fredag.

Måndag: 12.00-14.00 - The Sociology of health and disease
                 16.00-18.00 - Research methods

Tisdag:    09.00-11.00 - Celebrities and realities
                 16.00-18.00 - The shaping of society

Onsdag:  09.00-11.00 - Conference


Kommentarer
Postat av: Erika

hahaha, jag kan verkligen se vofflorna framför mig när de skakar kuddar!!

2008-09-16 @ 12:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0