Semester?

Ja, det här blir väl den längsta semestern på hela sommaren under perioden maj till augusti. Erika var skyldig mig en ledig dag, så nu har jag hela 2 dagar ledigt på rad, det händer inte ofta...aldrig rättare sagt för mig. Har försökt få tag på Tess både igår och idag, men hon svarar inte den lilla människan. Hon fyllde ju år igår...sitter och funderar på en bra present till henne. Har ju inte kunnat köpa nåt åt henne än..får väl ta det nästa gång jag tar mig in till stan.

Imorgon kommer mamma och pappa hem från sin norrlandssemester. Då gäller det att vi städar upp här hemma lite...iaf köket som ser ut som ett bombnedslag som vanligt. Ska snart ta och väcka jon och tvinga honom att han ska klippa gräset en gång till innan pappa kommer hem..annars blir det nog en utskällning imorgon. 

Undrar vad min syster höll på med på hennes personalfest igår...att döma från hennes blogg så fick hon nog napp igår natt...frågan är med vem? Hon håller sånt alltför hemligt.

Jag kom nyss på att jag nu har flyttat från Thomas Brassey close..kontraktet gick ut i förrgår, så nu bor jag på 9 Baristow Close, Northgate village, Chester, uk. På torsdag ska jag hänga med annika och mamma in till linköping för att fixa annikas lägenhet. Medans färgen på väggarna torkar så ska vi ta en shoppingrunda på Ikea. Då kan jag också kolla ut lite grejer som jag kan inreda mitt nya ställe med sen när jag flyttar tillbaka till uk. Jag kan verkligen inte vänta tills jag kan flytta in till en aldeles egen lägenhet i sverige nästa år. Funderar på att ställa mig i bostadskö redan nu. Hoppas det här året går riktigt snabbt...jag vill verkligen inte bo där längre...vill stanna!! Men man kan ju inte backa ur nu...inte när man är så nära att få sin BhC. Ta bort England! Jag har suttit och räknat på hur mycket jag behöver låna nästa år.. Och jag kom fram till att jag inte ska låna några pengar till första och tredje perioden. Då har jag ändå mer än tusenlappen att leva på per månad. Me very happy.

Jag ska definitivt ha en lägenhet nästa sommar som jag kan behålla nästa år. Det blir Gränna nu har jag kommit på..då kan jag fixa nåt ströjobb och sen eventuellt åka till kanada för ett säsongsarbete i klippiga bergen. Jag har nästan bestämt mig för det nu. Det skulle vara så underbart kul! Särskilt när vinter-OS hålls där nästa vinter.

Jag, emma och nirro har snackat om att dom ska komma och hälsa på mig i chester i höst, om ens bara för en långhelg. Emma har ju aldrig varit i uk innan. Så vi ska spendera ett par dagar i chester och sen sticka till London över helgen. Då har jag iaf nåt kul att se fram emot =) 

Kommentarer
Postat av: Erika

Hahaha ja du jag kanske berättar en vacker dag ;)

2009-08-02 @ 14:28:36
URL: http://whatshappeningtome.blogg.se/
Postat av: Martin

ska du säsonga i kanada???

2009-08-02 @ 22:46:49
URL: http://webadress.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0