Sommar igen

Nu har sommarvärmen kommit tillbaka till Gränna, och det ska man inte ignorera. Så annika och jag stack ner till sjön för att sola och bada innan vi måste gå upp till jobbet. Det kryllade av turister i hamnen och längs strandpromenaden..och eftersom vi inte gillar att trängas bland en massa jobbiga turister så gick vi till stranden bakom hamnkrogen. Det är Grännabornas hemliga strand då turisterna inte vet att det finns en fin stor stand där. Vättern var sjukt kall efter att det varit dåligt väder i flera veckor..men det stoppade inte oss. Även om det bara blev ett snabbt dopp så badade vi iaf. När vi kände att det blev för varmt för att sola mer så gick vi till pirKro för att fixa lite lunch innan jobbet. Det blev brocoli och ost-paj med sallad. Perfekt för en sådan här het dag. Nu sitter jag hemma i min svala källare och svalkar av mig. Jag skulle ta ett dopp i polen om inte den var så grön..när värmen slog till fixade inte polen det efter allt regn..så pH-värdet fuckade upp sig...så det fick bli källaren istället. Ringde upp till berget förut för att se om det var mycket att göra..men dom hade det väldigt lugnt där uppe..bara en handfull bord var där tydligen. Annars om dom hade mycket att göra hade jag kunnat komma upp tidigare och hjälpt till då jag bara går här och väntar..men jag får la vänta lite till.

Igår var jag ledig, och då åkte jag, annika, mamma och pappa till linköping för att fixa annikas lägenhet. Pappa målade väggarna och satte upp lite hyllor, och under tiden han gjorde det så var jag, annika och mamma på ikea och införskaffade lite saker till lägenheten. Jag kan knappt bärga mig tills nästa år då jag äntligen kan skaffa mig ett eget ställe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0