Vart tog Stockholm vägen?

Jag drömde en så sjuk dröm inatt. Jag drömde att jag, familjen och kaffestugangänget var nere vid vättern och badade på kvällen, det var jättetrevligt och vattnet var varmt..men sen hörde vi ett stort muller, hela marken skakade och hela himlen lös upp. Långt bort i fjärran så kunde vi se ett enormt svampformat moln bort mot Stockholm till. Fåglarna flydde mot vårt håll och flög mycket lågt. Alla stannade upp och tittade i chock på explosionen. Vi visste direkt att Stockholm var borta! Sen small det till igen och ett ännu större svampmoln syntes i fjärran...man kunde se hur elden spred sig längs med molnet. Vi sprang hem för att se på nyheterna vad som hade hänt. Men vi fick bara in flimmer, sen kollade vi på internet, men inga nyheter om vad som hänt fanns där...radion var också död..Då insåg vi att vår kära huvudstad var borta. Mormor, morfar, kicki, bengt, magnus, anna-karin, calle, johanna, och alla andra man känner i stockholm var döda...kanske också tess då jag inte visste om hon var i stockholm då. Vet inte varför jag drömde detta..men hemskt var det.

Tog en lunchfika på fiket med erika för en stund sen. Vi pratade om våra planer för nästa år, samt hennes resa till australien. Jag blev motiverad inför nästa år, så nu har jag fyllt i en blankett till Grännahus så jag kan ställa mig i bostadskö. Orkar inte bo hemma nästa sommar, så jag tänkte skaffa mig en liten lägenhet istället. Erika vill eventuellt flytta till linköping nästa höst för att läsa lite mer kurser så att hon kan jobba som högstadielärare istället för låg och mellan. Jag har bestämt mig för att mellanlanda i gränna nästa år medan jag betämmer mig för vad jag vill göra. Kanske hittar jag nåt vikariatjobb nånstans, annars gör jag nog så att jag säsongsarbetar i kanada som jag pratat om innan. Jag älskar att inte veta vad jag ska göra nästa år. Lite trött på att veta allting nu...Ser inte fram emot att gå tillbaka till universitetet nu...bara ett år kvar nu, sen har jag lyckats med det omöjliga. Att klara av en universitetsutbildning inom ett akademiskt ämne!

Kommentarer
Postat av: Fransman

Cool dröm! vill också ha sjuka drömmar!

2009-09-08 @ 22:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0