Kommer jag någonsin att fatta?

Är det nån som kan mycket om Winch, Habermas, Weber, Giddens, Evans-Pritchard, Wittgenstein, Schutz, Garfinkle, eller nån annan social/filosofisk tänkare som kan relateras till frågan: Är krosskulturell förståelse möjlig?

I sånna fall..hjälp mig!!! Jag sitter just nu och kämpar med att lära mig alla dessa tänkares idéer angående kulturell förståelse, så att jag imorgon kan skriva den här förgrymmade uppsatsen.

Why, oh why ska dom alltid sätta alla deadlines till en och samma vecka, eller i detta fallet, samma dag?

Imorgon bitti har jag lektion i just det ämnet som jag har uppsatsen i. Advanced social theory. Då ska Fordie gå igenom vad som gäller när vi ska skriva våran uppsats, kanske blir lite lättare efter det...? Eller så är det bara slöseri med tid och jag gör bättre i att stanna hemma och skriva istället?? Inte konstigt att det blir en sista minuten uppsats när läraren lägger lektionen om uppsatsen veckan innan deadline. Jag skyller all min förtvivlan på Fordie.

Jag hjälpte precis Tess att vaxa benen..det visade sig att det var precis det jag behövde. Att få skratta åt någon annans olycka =) Skadeglädje ÄR den enda sanna glädjen.br>
Idag flyttade söta Andrea in i Nirros lägenhet som hon ska ha iaf tills i April. Grattis gumman!

Sen ringde jag och Tess upp Nathalie tidigare idag. Hon skulle precis flytta in i ett hus i Motala med Hennes fästman Jere (inte hundra på stavningen), och hon hade skaffat sig en häst med. Vill också ha! Men vi sa iaf att vi skulle anordna en liten inflyttningsfest/minireunion i mellandagarna hemma hos henne.

Nej, imorgon SKA jag FAN fatta skiten! Motivationen börjar NU! Kom igen Hanna! You can do this!


Kommentarer
Postat av: Erika

Come on sister!!

2009-12-04 @ 10:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0