Hard work

Som vanligt tar det hundra år för mig att börja blogga efter att jag varit hemma i sverige...sorry guys..

Ja, nu sitter jag här i Chester som vanligt och pluggar...eller har gjort det nästan oavbrutet i flera dagar nu, men nu om en stund ska jag ta mig en välförtjänt paus för att ta mig ett glas gott rosévin tillsammans med therese, äta några chokladbitar och se på film. Tro det eller ej, men jag har bara tittat på tv i en ynka halvtimme den här veckan,..så mycket plugg har jag. Jag hade en deadline idag tex. Jag blev väl inte så jättenöjd med den. Man skulle tro att det här var den perfekta uppsatsen för mig som läste english A2 med Jessica på gymnasiet...men det här var inte samma sak. Jag skulle analysera ett videoklipp från filmen Chicago, men det var inte bara att skriva en vanlig analys...utan jag var ju tvungen att relatera till en massa olika teorier också...Det förstörde både strukturen och nöjet att skriva den. Men efter imorgon kan jag ta det lugnt i helgen och vila upp min lilla hjärna. Jag som trodde att jag kunde hantera stress bra...men det kanske inte gäller sån här typ av stress.

Stackars Annika har det tydligen inte så lätt....men nu behöver du inte vara utan pengar längre iaf...och jag kommer ju och hälsar på om en månad...och sen är det ju inte långt kvar till påsk. Det kommer aldeles säkert att kännas som att den kommande terminen går mycket snabbare än höstterminen. Mycket mer ledigheter =)

Idag åkte Dave iväg till sin kompis Jess i Norwich, så honom kommer vi inte att se till förrän på söndag. Det blir en riktig tjejhelg. Vi har storstädat hela lägenheten idag....tar inte så lång tid...men fint blir det =)

Det lutar väl åt att jag och tess ska flytta in i Dave's hus nästa år...det låter inte som att han kommer att stanna i chester, utan han åker nog och jobbar utomlands verkar det som. Så nästa år håller vi nog till i Northgate village, som ligger närmare både uni och centrum. Men det bli nog bra hur vi än gör tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0