Lek och åska

Det blir snålt med bloggningen nu när jag är hemma i Gränna...men jag ska väl försöka anstränga mig mer. Jag tror att dom flesta som läser min blogg är människor jag träffar varje dag nu, men jag får väl skriva för min egen skull helt enkelt.

I helgen var Dave i Gränna eftersom Tess jobbar i huvudstaden hela den här veckan. Det var först tänkt att han skulle bo här hela denna veckan, men han stannade som tur var bara till söndagen. Inte för att jag inte vill umgås med han, men jag är så himla upptagen hela tiden och är sällan hemma. Han skulle nog tycka att det var tråkigt ändå. Helgen var helt underbar dock. På fredagskvällen var det bbq hemma hos lawrance med nästan hela K-gänget. Vi grillade, drack öl och hade en allmänt rolig och mysig kväll vid deras pool. Det blev tyvärr inget bad, fast Dave tog sig ett dopp iaf.

På lördagen bärde det av till High Chaparral med Dave och Andrea. Jag hade aldrig varit där innan så jag såg fram emot att leka cowboy jättemycket. När vi stog i entrékön så kom Ellan, Henrika, hennes pojkvän och en annan av deras kompisar och ställde sig precis bakom oss. Snacka om random! Så det blev att vi hängde en del med dom under dagen. Det var en grymt solig och het dag, så man var tvungen att gå och köpa sig en cowboyhatt för att klara av dagen. Det var riktigt roligt att få leka av sig lite.

På söndagen bestämde vi oss för att ta cyklarna och dra över till öa, då Dave aldrig hade varit där innan. Vi tittade först på visingsborg för att sen cykla bort till andrea. Sen tog vi bilen för att turista lite. Vi åkte först bort till Näs för att titta på slottet, sen stannade vi till vid Kumlabykyrkan. Vi gick tom upp i tornet...nåt jag inte har gjort på många år...och nu kommer jag ihåg varför...jag verkligen HATAR torntrappor! Aja, vi tog oss upp och ner i one piece iaf. Sen åkte vi vidare till Sandudden..och det var förvånadsvärt mycket folk där som badade i kalla vättern. Vi hittade ett litet undangömt fik som inte ens andrea visste om att det fanns. Solrosen hette det, och vi tog oss varsin hemmagjord glass där. Mer hann vi inte med eftersom jag skulle börja jobbet klockan 4 och familjen tänkte ta sig en räkmacka innan jag började. Jag tror att Dave hade en lyckad helg, det hade jag iaf.

Igår var det personalfest hemma hos tompa på kvällen för att fira att vi sålde så bra på mors dag, och att äntligen öppna den där champagnen som har väntat på oss så länge. Maten var som vanligt gudomligt god, det blev grillad oxfilé bla. Det var sjukt kvavt hela dagen igår och det var verkligen en plåga att jobba på berget...på eftermiddagen så kom åskvädret men det tog inte bort den kvava luft som var. Idag är det minst lika kvavt i luften och vi har stora åskmoln som mullrar runt Gränna...så nu väntar man bara på att det ska komma hit. Annika och jag spenderade vår lediga dag med att dra till fiket en stund, och sen drog vi ner till hamnen i hopp om att det fläktade lite mer där. Det gjorde det faktiskt, och det var riktigt skönt. När vi kom hem så vattnade vi hundarna med vattenslangen, vilken dom njöt av, och sen tog vi ett snabbt dopp i poolen. Ikväll tänkte vi samla ihop gänget och käka på pir Kro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0