Earth hour

Ja, helgen har varit lugn och stilla här i 57 Thomas Brassey Close. Igår sov Dave mest hela dagen eftersom han hade varit ute och festat i Manchester hela fredagsnatten...han kom hem runt kl 10 på morgonen tror jag, så han sov ända till klockan 17. Men jag, som faktiskt fått en vanlig natt sömn trots att jag var ute i fredags, gick upp strax efter att dave gått och lagt sig. Jag gick in till stan runt klockan 2 för att äta lunch med Rachel, Rachael och Lucy...vi hade först tänkt käka på the Red Lion, men det var fullsmockat där, så vi gick till the Pied Bull istället. Det var mycket trevligt och vi satt och snackade skit i ett par timmar. När jag kom hem runt klockan 5 så gick dave upp, och han hade ingen aning om att jag varit iväg hela eftermiddan. Jag kom ju på när jag kom hem att det var ju hockey på tv...men jag hann iaf se sista perioden. HV till final!!!!!

Vi chillade, glodde på house och drack te..och sen så messade Tess och sa att det är earth hour snart...så vi tände en massa levande ljus och stängde av all elektricitet i lägenheten. Vi låg en stund på golvet och vilade först, sen så stretchade vi lite, sen gjorde vi skuggfigurer i taket, sen så spelade vi lite på Dave's Nintendo DS tills den dog...sen kokade vi te på gasugnen...tror inte att den drar elektricitet. Vi fuskade ju lite eftersom vi spelade DS och vi hade också portabla ipod-speakers. Earth hour blev till 2 earth hours hehe...mysigt, borde göra det varje dag. Kändes som när man får strömavbrott om vintern.

Tess fick också vara med på earth hour:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0