Grillor

JAAAAAAAAA!!!! Dom gjorde det igen! 

HV71-Frölunda 3-1

Första semifinalen avklarad med 1-0 till HV. Jag kunde tom SE matchen den här gången på webTV =)

På tal om hockey så åkte jag, tess och dave in en sväng till Shotton i Wales för att åka skridskor på hockeyrinken där. Mycket mindre än en riktig hockeyrink dock...Det gick inte att hyra några hockeygrillor, utan man fick ju ta sånna där isdansskridskor med jobbiga piggar på som gör att man snubblar hela tiden...och sen verkade dom inte ha någon Zamboni-maskin heller för man kunde tydligt se att isen inte hade blivit isad på länge...så det var en utmaning att åka där. Tess och Dave trillade båda två, men jag klarade mig ifrån det...kanske för att jag åkte lite försiktigt med mening...vill ju inte göra illa mig lagom till skidresan. Det var roligt iaf, jag kan inte komma ihåg när jag åkte skridskor senast...var nog iaf 10 år sen sist...minst.

Det var en jättefin dag i övrigt. Solen sken och inga moln var det på himlen. Vinden var varm och det kändes nästan som en sommarkväll i Juni. Ibland är det gött att inte vara hemma i kalla sverige.

Dagens citat:

Vi satt och väntade på tåget på hållplatsen i typ en timme när vi skulle åka hem...vi satt på asfalten och asfalten färgade av sig på Dave's byxor:

'I can't believe the concrete melted on my bum'



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0