Historien om resan till 'The Hood'

Här kommer det då...inlägget om Leeds.

Vi hade tänkt ta tåget till Manchester kl.11, men det missade vi precis...så vi fick vänta tills nästa tåg gick, en timme senare. Vi kom iaf fram till Leeds till slut efter att vi gjort ett byte i Manchester Piccadilly. Vi hade mycket tid att döda då danstävlingen inte började förrän kl 10 på kvällen, och nu var klockan runt 3. Så vi började med att gå till en byggnad som Dave behövde ta bilder på till ett skolarbete, sen så utforskade stans shoppingpotentialer...men underligt nog så spenderade jag inte ett öre på shopping. När affärerna började stänga runt kl 5, så gick vi förbi en bio....vi beslöt oss för att se en film. Dave ville se 'Bolt', men jag föreslog att vi skulle se 'Slumdog Millionaire' istället...och så fick det bli. En mycket bra film var det..har ni inte redan sett den, så gå och se den. 

Filmen var slut vid kl 8, och då var vi ganska så hungriga, så vi letade och letade efter en restaurang..men alla var fulla...men till slut hittade vi en hamburgerrestaurang som hade ett bord ledigt, så vi käkade där istället. 
Efter att vi var mätta och belåtna så gick vi till klubben där tävlingen skulle ta plats. Vi tog ett par drinkar innan tävlingen började. Jag blev lite smått besviken faktiskt över hur litet stället var, och hur få deltagare det var. Alla skulle battla mot en Amerikansk kille som heter John...men det var bara 4 stycken som gick upp och tävlade. Det var konstigt att se en massa killar som dansade som Dave...nästan lite småtöntigt....men vad vet jag...enligt dom så är den typen av dans 'riktig street dance' Men jag gillar ändå 'riktig' break dance bättre.

Vi stannade kvar på klubben tills klockan halv 1 innan vi beslöt oss för att gå till stationen för att se när nästa tåg eller buss hem gick. Men nästa buss till Manchester gick inte förrän kl 03.10. Så vi övervägde om vi skulle vara så crazy att vi skulle åka till York och hänga där i några timmar, eller om vi helt enkelt skulle gå runt i Leeds och kanske gå in på nån bar eller klubb där....vi valde det senare alternativet. Vi hittade en liten bar inne i stan så vi tog varsin drink där...sen drog vi oss tillbaka till stationen och hängde där resten av tiden. Som tur var så hade Dave tagit med sig en filt.

När bussen till slut kom så verkade chaufförerna inte så säkra på om dom skulle till Manchester eller till ett annat ställe...men vi hoppade på den bussen vi trodde skulle till Manchester och hoppades på det bästa...vi valde rätt buss.

Dave's roliga citat vid busshållplatsen:

Dave: Where do you wanna sit in the bus?
Tess: Right in the back!
Dave: Why? Then we will get off the bus last!....Then again, we do have some time to kill...

Aja, vi var framme på Piccadilly station kl 4.30, när Dave upptäckte att första tåget hem inte skulle gå förrän kl 5...så vi satte oss på en bänk under filten, för vid det här laget så satt vi alla tre och huttrade. Sen så kom vi på att vi var hungriga, så vi tog en promenad till Donken, som kändes väääldigt lång....har nog aldrig längtat så till Donken innan. Vi hoppades att det var varmare där. Men till våran stora besvikelse så fick man inte sitta där...utan man kunde bara ta take-outs. Så vi köpte frukost med kaffe och tog en taxi tillbaka till stationen där vi hade våran egna piknik på våran filt. Kaffet värmde lite iaf...fastän det var det äckligaste kaffet jag någonsin druckit, och mackan jag köpte smakade absolut ingenting. Vi lade ióss till slut ner på filten och vilade en stund, medan vi lyssnade på ett lesbiskt par som bråkade precis bredvid. När klockan blev 5 så gick Dave iväg för att kolla tågen igen, men han kom tillbaka med ett flin....första tåget gick inte förrän kl. 8.07...SUCK!!!

Vi hängde iaf på stationen fram tills dess och lyssnade på musik och vilade...det var aldeles för kallt att gå ut...hell..det var ju svinkallt även inne på stationen. Klockan gick, och till slut blev klockan 8...äntligen fick vi åka hem....det var bara att vi var tvugna att byta i Crewe...så vi fick vänta ännu en halvtimme där. Men till slut gick tåget hem....äntligen hemma.

När vi kom hem klockan 10 på morgonen så tog jag mig en kopp varm choklad, och sen så gick vi alla och lade oss och sov fram till klockan halv 4...då såg vi på en film 'Made of Honor', och sen så lagade vi spagetti med köttfärssås. Sen sa vi att vi skulle vila i 2 timmar till innan vi skulle se på en till film för att sen plugga lite...men vi vaknade aldrig...när klockan var 18 så gick vi och lade oss...och jag vaknade inte förrän klockan 8 imorse...man kan säga att jag är ganska så utvilad nu.

Förlåt att min svenska grammatik inte är den bästa, men jag orkar inte korrektläsa det här inlägget...

Tänkte nämna att jag hade sträckt hela min vadmuskel i fredags när jag dansade, så jag haltade runt hela dagen och natten i Leeds....och sen så fick tess skavsår på sin ena fot, och sen fick Dave ont i sitt högra knä....så det såg nog ganska så komiskt ut när vi alla tre haltade fram och hade ont i samma ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0