Nu kan jag andas igen

Conference-uppsatsen (75% av kursens betyg) har blivit framflyttat EN MÅNAD!! Såå glad just nu. Det betyder att jag INTE har 2 deadlines på samma dag om 2 veckor (sammanlagt 5400 ord), utan nu har jag bara min Celebrity and realities-uppsats tills dess (60% av kursbetyget, 2400 ord) Och den ska nog bli ganska så rolig att skriva, för gissa vad jag har valt att skriva den om?....BLOGGING!!! Den ska handla om hur man kan bli känd via blogging, och om människor som blir kända genom att vara fans.  Ska bli intressant, men svårt att hitta referenser. 

Aja, nog om tråkig skola. Igår så var vi på ett house party hemma hos Dave's kompis Jaine som bor i Littleton (lite utanför chester) Och det var en allmänt trevlig kväll, då man tog sig ett par öll och såg på medan dom andra drack lite mer än jag. Vi körde några drinking games, men jag hade tur för jag behövde knappt dricka nåt alls under tiden. Am I good or what? Or maybe just lucky? Det var kul att komma bort en stund, och att vara i ett RIKTIGT hus. Men vi stannade inte för länge...åkte hem vid 12-slaget.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra...plugga måste jag väl tyvärr göra en del..Och träna är nog ingen bra idé att göra eftersom jag känner att en till trevlig förkylning är på G..Alltid är det nåt huh?

Jag hade några jättelustiga drömmar inatt...

Jag drömde att jag, Jens och Nico var ute och gick i Gränna...sen så tog dom fram 2 JÄTTEstora förpackningar med Marijana...dom gav en till mig och tände på. Dom berättade för mig att det skulle påverka hela Gränna, och att alla till slut skulle dö...Så jag slängde marijanan i sjön innan det hann komma till mitt hus. Jens och Nico blev inte direkt glada. Weird att se ens kompisar som mördare hehe..tur att det bara var en dröm.

Sen drömde jag att Andrea hade renoverat sitt hus, och köpt in en massa nya möbler. Så vi (Jag, Jens och Nico igen) kollade runt lite medans vi väntade på att andrea skulle komma hem. Och bakom möblerna så hittade vi en massa fina tavlor som andrea hade målat i smyg. Dom var jättefina!

En annan dröm var om en ny restaurang som öppnade i Gränna..en riktig finisrestaurang. Och det var Patrik Gunnarsson som var kypare (hans första dag)..det gick inte så bra för han för han var nervös och gästerna var otåliga. Så till slut gav han upp och jag fick ta hans plats.

Men det mest weird var att precis innan jag vaknade så drömde jag att jag pratade med mamma i telefon medan jag låg i sängen. Jag skulle höra med henne om hon visste när jag skulle jobba imorgon, så att jag kunde fixa en ersättare. Men rätt som det var så blev det helt tyst i luren....och sen vaknade jag och var helt förvirrad för jag trodde att jag pratade med henne...

Som slutsats kan man nog säga att jag längtar hem till Gränna, mina kompisar, och Kaffestugan.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jo det låter ju som om du har lite hemlängtan faktiskt. Vilka knäppa drömmar du har, nästan lika galna som mina :)

2009-03-14 @ 14:51:32
URL: http://whatshappeningtome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0