Födelsedagen/St Patrick's day

Jag hade en ganska så bra födelsedag igår måste jag säga, trots att jag gick i skolan både på förmiddan (9-11) och på eftermiddan (16-18)..men eftermiddagslektionen varade bara i 20 minuter eftersom vi bara fick examensfrågorna och chans att ställa frågor. Men när vi nu slutade så tidigt så gick jag, Lucy, Rachel och Rachael till Binks och tog en födelsedagsfika, så vi stannade tills dom slängde ut oss kl 18. Det var riktigt mysigt, vi hittar på aldeles för lite tillsammans kom vi fram till. Så nu har vi bestämt att vi ska ta en revisiondag nån gång innan lovet, och samtidigt passa på att ha ett pyjamasparty =) 

På vägen hem skulle jag köpa lite groggvirke så vi kunde förfesta lite sen innan vi gick ut..men då ville han inte acceptera mitt körkort. 

- Sorry, we only accept english driving licence.
- What?
- We only accept passports. Do you have a passport?
- Yeah...but not with me!

Så jag fick gå hem utan dricka...Dave och Tess ville gå tillbaka och klå upp han, men vi sket i det sen.
Dom hade lagat finfin middag med pepparstek och pommes. Låter kanske inte så lyxigt med pommes till..men det var LYXpommes =)
Efteråt blev det svensk daimtårta (finns faktiskt att köpa på tescos), vilket alltid är smaskens. Och sen fick jag blunda, för då hade dom en överaskning till mig. Och när jag öppnade ögonen så såg jag det här:

Kan ni gissa vem som är vem?
Svar om ni skrollar en bit





















Svar:
Från vänster:
Tess (Miss Sunshine)
Dave (Mr Bumpy)
Jag (Miss Daredevil)

Av Dave och Tess fick jag också 2 spel till mitt xbox: Ett typ 'dead or alive' och ett hockeyspel. Hockeyspelet var toppen, bra grafik, och man kunde tom få hela spelet på svenska, spela som det svenska landslaget, och publiken och bakgrundskommentatorerna snackar svenska. Fightingspelet har jag inte testat riktigt...är bara roligt om man spelar mot någon annan..men då måste jag köpa en till kontroll först.

Aja, vi gjorde oss klara att gå ut, tog en taxi till Alexanders och hängde där ett tag och lyssnade på open mic night. Maggie, Martha och hennes pojkvän kom efter en stund med. Vid kl 23 så stack vi till Rosies. Vi fick tom gratis inträde då dom delade ut flyers på vägen. Det var en bra kväll allt som allt..men det blev inte så sent då vi alla var trötta..så vi tog en taxi hem vid 1.

Jag hade planerat att ta en massa bilder under kvällen..men dum som jag är så glömde jag minneskortet i datorn, så det blev inga bilder alls =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0