Efter helgen

Ja, det har varit en häktisk långhelg på Kaffestugan. 124 000 sålde vi för under helgen..inte dåligt, Tompa är nog rätt så nöjd. hehe. Igår var det lite stressigt runt lunch då det blev en sån där pangrush när det bara vällde in folk nonstop, och det var bara systrarna forssén som jobbade. Funderade på att ringa upp Emma, men som alltid är man dum nog att tänka att det blir snart lungt. Aja, klockan blev 4 till slut och det blev lugnt resten av kvällen.

Nu är jag tillbaka på flykting igen..vet inte riktigt vad jag ska hitta på fram tills 4...då ska jag ha möte med två flyktingar som vill bli flyktingguider hos rotary. Men annars ska jag bara ringa till AcadeMedia och höra om jag kan vara hos dom en dag eller två den här veckan...men dom svarar ju aldrig. Får vänta en stund innan jag försöker igen. Snart har jag gjort hälften av tiden. =) Jag har absolut inget emot att vara här, men det ska bli skönt att börja jobba på schema igen på riktigt. Det blir lite slitigt att vara här på veckodagarna för att sen jobba hela helgerna. Gött med cash iaf. Har jobbat nästan 100 timmar, 97 tror jag det blev, på 3 helger. Löning på onsdag.

Igår när jag kom hem efter jobbet så var mamma och pappa hemma igen, dom har varit och campat i mullsjö sen i onsdags. Mamma sa att hon hade pratat lite med Gun, och då hade hon sagt att jag kunde invandra, och bli folkbokförd i sverige igen eftersom jag är hemma i sverige över sommaren för att sen vara borta knappt ett år..och man måste bara vara utvandrad om man är borta mer än 2 år. Så jag och annika ska bort till skatteverket nån dag och invandra =) Skönt att vara 'riktig' Svensk igen.

Jag är på sånt shoppinghumör idag, kollar runt lite på nätet vad som finns...men som tur är så hinner jag inte spendera några pengar på stan idag hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0