Gränna

Då var det snart helg igen då. Det ska bli skönt det, även fast jag trivs jättebra på praktiken. Men det ska bli skönt att få jobba lite och festa med kompisarna. Det är ju föredetting i helgen, och då kommer cilia, frida, kenneth, nico och ingrid hit. Sen kommer annika på lördag natt :D. Kaffestugangänget missar ju heller inte en chans att festa. Ska bli riktigt kul! Jag ska ju jobba heldag både på lördag och söndag, men det gör inget för det är mycket roligare att jobba med polarna än att sitta hemma och uggla.

Igår var jag inne på ABF (Arbetarnas bildningsförbund) hela dagen där dom lär ut svenska för invandrare. Jag var med i de analfabetiska grupperna, och jag kommer troligen vara där fler gånger. Kul var det iaf. Fick leka lärare lite. Men dom hade svårt att komma ihåg vad jag hette, så jag fick heta Gränna.

Idag var jag inne på flykting igen. Åkte till öppna förskolan i huskvarna och hälsade på en som hade praktik där, sen så satt jag med när dom hade praktikinformationsmöte på eftermiddan. Det var en lite lugnare dag då jag fick mycket tid till egen research. Fick rätt så mycket gjort faktiskt..har en ganska bra aning om hur jag ska planera upp min uppsats sen.

Dave fyller 26 idag med. Jag slog en pling till honom innan och snackade en stund. Dom verkar sakna mig där borta =) Och jag saknar dom med. Men veckorna kommer att gå fort, så snart är dom här. Can't wait!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0