Mycket på schemat idag

Är som vanligt på praktiken..Fick sällskap av andrea på bussen imorse eftersom hon skulle shoppa lite i stan idag. Direkt när jag kom in så var det dags för frukost..dom var ovanligt snabba med det idag eftersom Maggie skulle åka iväg vid 9. Sen vid 9.45 så kom hon tillbaka för att hämta upp mig och Eva, så åkte vi tillsammans in till Huskvarna och Röda Korset för att hälsa på och utvärdera en av våra praktikanter där. Han verkade trivas bra och han hade tydligen bättrat på sin svenska sen dom såg han senast. När vi var klara där så åkte vi till ett annat ställe i jönköping som heter Dr Puh som låg bortanför Kålgården. Det var ett ställe som anställde funktionshindrade och invandrare, och då jobbar dom med dataredigering av olika slag. Killen vi utvärderade där hade varit där i 3 månader nu och har sin sista dag på fredag. Han var också riktigt nöjd och hade bättrat på sin svenska. Han var väldigt motiverad att lära sig svenska, plugga och skaffa ett 'riktigt' jobb. Kul att höra!

Jag kom precis tillbaka från lunchen nu när jag mötte upp andrea för att sen gå till Johan's och äta lite lunch. Sen vid 3 eller nåt så ska jag träffa annika och erika som också åkte till stan idag, så ska jag och annika gå till skatteverket och invandra. Sen om jag hinner så ska jag hämta ut mitt pass hos polisen. Sen klockan 4 så har Alme bal, hon ska gå med Jesper, så vi ska dra till stora hotellet och titta på när dom går ut.

Stort Grattis till min barndomsvän Therese Karlsson som fyller 22 idag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0