Relativt bra koll på läget

Ja, då sitter jag här på 'flykting' igen då. Helgen var riktigt tuff på berget. Dels för att vi hade ganska så mycket att göra, men också för att jag började bli förkyld och lite hängig...men mycket dricks blev det i söndags iaf (162 kr) när jag och andrea jobbade heldag, och nirro kom och gjorde mackor på kvällen...man är ju inte van att servera, så det blir extra jobbigt att servera konstant en hel dag...hade inte ens tid att käka nåt...satt väl ner typ 10 minuter innan vi började städa på kvällen. usch...man är lite ur form.

Igår och idag jobbar jag bara med eget arbete på mitt kontor. igår satt jag och skrev hela dagen, och idag efterforskar jag och planerar upp alla möterna jag ska ha nästa vecka..fast jag kan inte ringa till alla eftersom jag måste vänta tills jag vet vilka dagar jag ska vara inne på AkadeMedia. Men jag har bestämt möte med två unga killar som vill börja jobba som flyktingguider hos Rotary, så då har rotary bett mig snacka lite med dom då vi är jämnåriga och att dom kanske tycker att det är lättare att snacka med mig. Skulle bestämma möte med en annan äldre kvinna som också vill vara flyktingguide, men hon har sin mobil avstängd, så jag får väl försöka igen imorgon. Det är lite småläskigt att ringa runt till en massa och leka vuxen..men kul är det ändå =)

Den 26e Juni har jag, tess och andrea bestämt att vi ska åka till High Chaparral på en hästshow. Ska bli kul. Jag är redan ledig då, så jag behöver inte ta ledigt..smidigt!. Jag är tydligen ledig på Midsommarafton med...det har jag inte varit sen jag började på Kaffestugan sommaren 2003...vad ska man göra då tro? Blir det kanske att gå upp på berget och INTE jobba??? Weird...

Ja, imorgon åker mamma och pappa iväg med husvagnen igen, men jag kommer inte ihåg vart dom skulle...Mullsjö?? Aja, jag ska jobba mest hela tiden ändå så jag lär väl inte märka mycket skillnad...sad I know, but true. Jag ska se till att jag är ledig från praktiken på fredag iaf, och jag tänker inte ta en heldag på berget då...utan bara kväll...jag tror inte att jag pallar 4 heldagar på raken just nu...speciellt inte då det är långhelg. ska säga till tompa att han får jobba åt mig på fredag morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0