Bland rikemansfolk

Jag och mamma drog in till centrum idag för att fönstershoppa lite i alla dyra affärer bland alla kostymnissar och rikemansfolk. Det blev inte mycket shopping för oss (mamma köpte två skjortor på indiska, och jag köpte en spikmatta), men jag hittade en massa potentiella julklappar till mig på indiska ;)

Vi gick till Saluhallarna på Östermalmstorg och såg den största hälleflundran jag någonsin sett..lika stor som en liten haj. Sen drog vi vidare till Sture-gallerian och kollade lite i de dyrare affärerna, köpte dock inget hehe. Efter det så blev det att vi endast gick in i alla olika prylaffärer vi kunde hitta på vägen. Måste nästan erkänna att man fick lite julkänsla där ett tag...För tidigt, jag vet!

Vi lyxade till det och tog en stor och god fika på Vetekatten..pecanbulle, chokladprallin och kaffe. Mamma bjöd :) Det var gött att värma sig lite med en stor kopp kaffe då det var sjukt kallt och blåsigt ute..Lite skillnad från Uk då det precis börjat till att bli höst.

Som avslutning på dagen så gick vi in en sväng på NK, det är alltid roligt. Fast man går nästan och spänner sig hela tiden för att inte välta och ha sönder nåt...en ynka trasig pryl kan bli en väldigt tråkig och dyr historia..särskilt för en liten fattig student :S

Nu är vi iaf hemma i Enebyberg igen, slappar lite innan jag och mamma ska gå bort till moster Kicki som bjudit oss på middag. Morfar får ju hem mat varje dag, så han stannar hemma.

Imorgon lämnar vi Enebyberg för att åka hem till Gränna..men inte förrän på eftermiddagen då det är boupptäckning klockan 13..så vi drar efter det.


Kommentarer
Postat av: Martin

jag hade ju tänkt höra av mig idag eftersom jag skulle ha jobbat halvdag.. tyvärr blev det mer att göra så jag fick jobba heldag istället!



Vetekatten, Mmmmm! där brukar vi handla om vi ska ha fin-fika på kontoret! haha... goda bullar...

2009-11-02 @ 17:37:44
URL: http://webadress.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0