Aldrig Polar

Jag och mamma tänkte att vi skulle döda lite tid idag genom att åka ort till Sollentuna för att kolla efter ett campingbord till nya vagnen som mamma och pappa fick hem nu i veckan.

Efter att ha åkt fel ett par gånger och tagit några omvägar så kom vi till sist fram dit vi skulle. Först gick vi till en liten husvagnsaffär, men dom hade inte just det bordet inne för tillfället...allt dom hade var ett exemplar som var skadat, så vi åkte vidare till nästa ställe. Där fanns bordet inne, men det kostade drygt 900 spänn...för mycket för ett bord tyckte vi...köper det hemma istället. 

Mamma hittade iaf ett tvättställ till vagnen. Men när hon skulle betala så berättade hon för försäljaren att vi måste köpa ett mindre bord då det gamla inte får plats i lastutrymmet. Han frågade vilket märke det var på vagnen, och mamma sa Cabby. Då skulle han helt plötsligt klanka ner på Cabby till tusen och göra en himla massa reklam för Polar. Det räckte ju inte att vi sa att vi var mer än nöjda med den splitter nya vagnen som står hemma på parkeringen i Gränna, utan han försökte övertyga oss att vi inte var nöjda alls med den nya specialdesignade Cabbyn.

Han Visade oss en Polarvagn och visade luckorna i den, mamma sa att våran Cabby har bättre lådor som går att dra ut ända ut..men då sa han att det inte stämde alls. Men vad vet han om det egentligen!? Han har ju inte sett hur dom lådorna ser ut, Det har ju mamma! I våran vagn har vi även utdragslådor nere vid golvet, men i Polaren så var det luckor som öppnades uppifrån och ner..inte alls praktiskt tyckte vi. Men han tyckte tydligen att det var mycket bättre än lådor.

När han märkte att vi var långt från övertygade om att polar var bättre, så tog han med oss till hans kontor där han skulle visa statistik på att Polar var bäst och Cabby var sämst. Jag fick bita mig hårt i läppen för att vidbehålla mitt poker face när han visade statistiken...VILKET SKÄMT!! Polar var bäst, sen kom Kabe, och sist av alla var Cabby..men sen sa han självsäkert att den här undersökningen var gjord av 2500 personer i Stockholm. Och Sociologstudent som jag är så kritiserade jag det där hårt! För det första så representerar inte dessa 2500 08:orna hela sverige; och för det andra var säkert den här undersökningen upplagd på Polars och Kabes hemsidor, alltså får dom mest röster iom att folk som gillar andra märken inte går in på dessa sidor. Jag nämde att det inte var nåt direkt att lita på, och jag vet att hatet lös igenom mitt falska leende.

Då försökte han övertyga oss om att vi köp fel vagn genom att visa på datorn att Polar testar sina vagnar i extrema förhållanden..att dom testar hur vagnarna fixar 40 graders kyla och orkanvindar. Men mamma och pappa har ju inga planer att campa i 40 graders kyla då sverige aldrig når upp i sådana temperaturer. Sånna stormar som han visade finns inte i sverige heller.

Jag och mamma skyndade mot dörren men han följde efter. Han nämnde nåt om Knaus, och mamma sa att vi haft en Knaus som vi inte var nöjda med eftersom dynorna var så hårda..då sa han att han höll med om att tyskarna gillade hårda dynor..och då sa han att Polar minsann använde dynor som är tillverkade i sverige av material från norge. Och så frågade han oss om vi visste vart Cabbys dynor var tillverkade...Polen! sa han då nedlåtande. Det var droppen tyckte vi och båda vi slängde ur oss: VEM SÄGER ATT POLEN ÄR SÅ DÅLIGA! Sverige och Norge behöver inte ha det bästa bara för att vi bor här! Man ska ju inte klanka ner på ett land bara för att dom har det lite sämre ställt! Och så gick vi därifrån.

Han kan ju glömma att vi någonsin köper en Polarvagn.

Nu ska jag ta mig in till stan och träffa Johanna (och martin?) för en fika och bio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0