Dagens action

Mackor, Barbados, Kapitalism, Kolonier, Bilar, Landägare, Forssén-land, lemlästning, tortyr, Sockerrör, Slavar, Dynga...och Johan?
Dessa ord sammanfattar i princip dagens lektion i Debates in Sociology. Man kan kanske gissa vad lektionen handlade om..men det är vissa ord som inte passar in riktigt. Finn 5 fel skulle man kanske kunna säga.....Mackor, Bilar, Forssén-land, Dynga, och Johan platsar väl inte riktigt in i en lektion om slavhandel. 
När jag kom in i klassrummet på morgonen (först som vanligt) så låg det ett stoort fat med mackor på katedern..weird tänkte jag..och det tyckte resten av klassen med. (Klassen bestående av mig, Emma, James och Brian som är läraren) Vi kom bara in på ämnet bilar då Brian skulle lägga fram någon metafor..det visade sig att ingen av oss var särskilt intresserade så han släppte den metaforen ganska så snabbt. Forssén-land kallade vi den plantationen som jag ägde..och dom andra i klassen, inklusive Brian, var mina små slavar. Vi hann prata lite om dynga då vi pratade om hur man bäst odlar sockerrör mm. Btw, jag var tydligen den enda som visste att det bästa gödningsmedlet för åkrar är gödsel. Räknas tydligen som bonnatös i jämförelse med dom andra Britterna. Dom trodde att man använde kompost och konstgjort växttillskott. Eftersom inga kvinnor fick äga nåt land själva på den tiden så kom Brian på att jag inte fick vara tjej längre..så jag fick istället under lektionen heta Johan..han tom försökte uttala det på svenska.

Anledningen till att det här inlägget bara handlar om dagens lektion är att det var det roligaste som hänt på hela dagen. Sorgligt va? Annars har jag bara handlat mat, pluggat och glott lite på TV. Inge vidare action här inte hehe Adam och Martha ville gå ut ikväll..men dom skulle gå på student night på Brannigans, och det känns sisådär lockande... Jag känner inte för att dricka alkohol och slösa bort mina pengar på onödiga kvällar ute, Brannigans är inte direkt mitt favoritställe..särskilt inte på student night då dom spelar dålig musik, stället är fullpackat med fulla tonåringar som gör att man får lite smått cellskräck, dom spiller sina drinkar på en, och man tappar bort sina polare så fort man kommer in på detta ställe. Nej, jag har nog växt ifrån det här slags festandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0