Hemåtfärd

Trots omständigheterna så har dagarna i Stockholm varit väldigt trevliga. Man har träffat kusiner man inte sett på år och dar..det var nästan så att man inte skulle känna igen dom om man såg dom på stan. Speciellt Calle skulle jag inte känna igen alls. Tänk att han blivit så stor.. Han har vuxit upp och blivit en riktig träningsnarkoman...helt tvärtemot vad min egen bror är :) Han sa också att han tycker att datorer är överskattade, vilket är hela Jons liv hehe. Antar att dom vuxit ifrån varandra ordentligt.

Jag och mamma var hemma hos Kicki och Calle igår kväll och åt middag. Kyckling inlindad i parmaskinka, gratinerad i ugnen med nån grädd-och chilisås..mycket gott var det. Sen hade hon gjort en smaskig äppelsmulpaj med vaniljsås till efterätt. Snacka om söndagslyx.

Mamma, Kicki och Anders ska åka in på bouppteckning sen klockan 13, så direkt därefter så drar jag och mamma ut på E4an för att åka hem till lilla Gränna. Det ska bli riktigt skönt att få komma hem ett par dagar till familjen och vännerna. Vila upp sig lite innan skolan sätter igång på riktigt med deadlines, presentationer, och all annan skit dom hittar på. Jag tänkte försöka fixa så att jag får svininfluensavaccinet under veckan också. Jag skiter i vad alla säger om det, men jag tror verkligen inte att man vaccinerar ett helt land (och även andra länder) om man inte var helt säker på att det funkar.

Mamma och morfar sitter nu i köket och går igenom hans ekonomi..han och mormor hade tydligen ett sparkonto som han inte visste att han hade...ca 270 000 kronor fanns på det kontot! Tänk om man själv kunde hitta ett undangömt konto med så mycket pengar på. Att man kan glömma bort att man har nästan 300 000 kronor på ett konto är helt ofattbart för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0