Mardrömsresa

Gårdagen gick inte riktigt som jag hade tänkt mig
Jag vaknade, i Annikas lägenhet i Linkan, av mobilalarmet som gick av redan klockan 6. Bussen till busstationen gick klockan 7. Seg som satan gick jag upp och gjorde i ordning en ordentlig frukost med fralla med skagenröra, apelsin-och mangosmothie och en risifrutti. Efter att ha gjort i ordning sig och packat ihop alla grejerna så vandrade jag bort till busshållplatsen.

Nästa steg var att ta flygbussen till Skavsta...inga problem so far. Kom fram klockan 9, och flyget avgick i tid, 10.20. Allt gick bra på flygplatsen, pep inte ens i säkerhetskontrollen. Jag tänkte, det här blir en hyffsad resa.

MEN.....När vi kom till Liverpool så kunde vi inte landa pga den tjocka dimman som täckte hela staden. Så vi cirkulerade över staden i hela 40 minuter innan kaptenen sopade ut att vi tyvärr måste landa på en annan flygplats då dimman ej hade lättat, och det började tryta med bränslet. Så istället så flög vi ända bort till East Midlands, ligger aldeles utanför Derby. Ja, tänkte jag...jag kan ju glömma den där lektionen i eftermiddag. Det var menat att vi skulle landat klockan 11 i Liverpool..men istället landade vi klockan 12.30 i East Midlands. På flygplatsen sa dom att dom skulle sätta in ett par gratis bussar åt oss, som skulle ta oss till Liverpools flygplats. Men dom skulle inte komma förrän klockan 14.30.

Som tur var så var vädret helt underbart i East midlands. Solen sken, inga moln på himlen, det blåste ingenting och jag kunde sitta ute i solen i bara linne utan att frysa. Jag köpte mig en macka och läste en bok.

Bussen till Liverpool tog 2 timmar, och klockan var nu 16.30 när jag satte mig på flygbussen som skulle ta mig till Lime street station. Det var först nu som jag fick tag på Tess...hennes mobil hade varit avstängd hela dagen, och hon svarade inte på den andra. Hon trodde att jag var på lektionen, så hon blev ganska så chockad när jag sa var jag befann mig.

Jag satte mig sen på det gamla pundartåget till Chester och höll tummarna för att det inte skulle gå sönder. Klockan var 18.40 när jag klampade in i huset...Vilken dag...

Kommentarer
Postat av: Mamma

SUCK. Pappa tycker att det var tur att det ändå var på väg till Chester. Surare när det strular när du ska hem hit,hihihi.

2009-11-10 @ 16:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0