Thank god it's kaffedags

Jag lade märke till att annikas inläggsrubrik för idag var Thank god it's friday, och jag tänkte att Nej! Jag känner ingen lättnad över att det är fredag. Helgerna är precis lika stressande och jobbiga som alla andra dagar i veckan. Så känns det iaf just nu då jag har ca 4000 ord att skriva på min dissertation innan lovet, sen har jag ytterligare 2000 ord att skriva på en vanlig uppsats, samt att jag även har en presentation att göra innan jag kan slappna av ordentligt.


Men tacka gudarna för kaffe!
Varför säger man så egentligen? Tacka gudarna...borde man inte säga Tack gud för kaffet? Tacka gudarna är ju en tillsägelsefras..ingen tackfras. Svenska är ett mycket underligt språk.

Nu när jag tänker efter så vill jag inte tacka någon för kaffet då det inte ens är riktigt kaffe jag dricker..hade inget bryggkaffe kvar, så det fick bli nescafé...pinsamt jag vet, men vad gör man inte när man har kaffesug..

Jag hade nästan glömt bort att det är pokerkväll ikväll hemma hos adam och martha! Synd bara att ingen av oss kan reglerna riktigt hehe. Var är Emma när man behöver henne?..Just det..Australien..

Nej, nog pratat om kaffe och religiösa diskussioner med mig själv..dags att återgå till arbetet och lyssna på P3 som jag äntligen lyckats få att funka =) Ha en bra fredag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Erika

Ah vad jag langtar efter riktigt bryggkaffe!! Zoegas mmm..

2009-11-21 @ 03:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0