Ethical approval

Efter många om och men den här veckan så har jag skrivit klart min final draft på ansökan om ethical approval till min dissertation. Jag börjar älska min supervisor..hon har redan visat sig vara ett enormt stöd och hon är sjukt noga med att allt ska vara perfekt. Jag har nu brytit ner min research, så nu ska jag bara fokusera på lärares och elevers uppfattning av svenska språkskolor för invandrare, och hur skolorna och språkkunskaperna hjälper dom att komma in i samhället. Så jag ska alltså under jullovet spendera någon vecka eller så på ABF i jönköping för att observera och intervjua lärare och elever. Blir ungefär detsamma som jag gjorde under praktiken =)


Dave kom med idén att vi ska ut och campa i wales i helgen..undrar bara hur han hade planerat att det skulle gå till. Vi har ju inga campinggrejer...inget tält, inga liggunderlag, inga sovsäckar, inga ficklampor, inget spritkök, INGENTING! Men men, får se hur det blir med det. Skulle vara riktigt kul dock, men man har ju inte lust att köpa alla dom där grejerna för en helg, det har jag varken lust till eller råd till...är ju pank remember!

Om en vecka sitter jag troligtvis på stansted och väntar på att flyget ska gå..känns lustigt att åka hem redan (även om jag inte åker hem till gränna förrän om ca 2 veckor) Får ta med mig så mycket plugg jag bara kan och plugga järnet så att jag inte halkar efter något. Än så länge har man ju hängt med i tempot, vilket jag är riktigt stolt över haha. Jag brukar normalt sätt hamna på efterkälken efter fösta veckan.

Nu ska jag sätta mig och skriva ner alla mina lektionsanteckningar på datorn, så har jag alltid med mig dom när jag åker hem på loven. Plus att det är ett bra sätt att lära sig dom ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0