Flygbiljetter hem

Nu har jag äntligen bokat flygbiljetter hem till studieveckan. Jag hade ju först tänkt att jag skulle försöka ta mig hem redan på onsdagen den 28e augusti, men det gick inga bra flyg då så det fick bli fredagsflyget från Liverpool till Skavsta klockan 12.30 den 30e oktober. Landar klockan 15.50, så om man har tur kanske man kommer med samma swebuss som syrran på kvällen. Jag kommer att missa fredagslektionen som är på morgonen, men jag ska snacka med Fordie så det ska nog gå bra tror jag. Jag stannar i svea rike tills måndagen den 9e november..och eftersom flyget går från skavsta redan klockan 10.20 så hinner jag, med god marginal, gå på måndagsföreläsningen som börjar klockan 15.

När jag ändå var igång med flygplanering så passade jag på att boka flyg till jullovet också. Kommer hem den 11e, samma tid som innan (12.30) och stannar i en hel månad...dvs flyget tillbaka till UK går måndagen den 11e januari..också samma tid som innan (10.20). Där missar jag ju en hel vecka i skolan då jag åker till Kläppen på skidresa med familjen (inklusive Adam och Martin). Jag har kollat upp så att det inte krockar med skolan, jag missar inget viktigt, jag läser mig till den kunskapen på egen hand. Det ska verkligen bli kul att bege sig ut i backarna igen:D Och att för första gången på evigheter åka på familjesemester!

Man har knappt varit hemma någonting alls idag, det är först nu som man kan slappna av lite. Vi har varit ute och flängt precis hela dagen.. först så åkte jag och dave in till stan för att lämna tillbaka en tavla som vi köpte förra helgen..men den passade inte alls in i huset. Sen direkt när vi kom hem så gick vi in till stan alla tre för att handla mat på tescos..men eftersom vi inte hade käkat nån lunch innan så fick det bli lunch på slug and lettice. Och där blev vi sittandes en lååång stund då det tog grymt lång tid att få maten, som btw inte var så värst imponerande. Ja, sen kom vi hem och lastade av maten..och sen var det bara att sätta sig i bilen igen för att göra lite andra ärenden som att kolla efter gardiner, köpa en liten burk färg, lämna tillbaka några filmer samt åka bort till Frodsham för att hämta några golfklubbor som dave köpt på ebay. Dave vill att vi ska åka till liverpool ikväll för att gå ut, men det känns som att man vill ta det lite lugnt nu när man har varit igång precis hela dagen. Så det lutar nog åt att stanna hemma och kanske ta en guitarr hero-kväll istället.

Försökte ringa Erika imorse för att se hur hon har det borta i Australien..men jag kom inte fram alls...ingen täckning kan jag gissa.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag hoppas verkligen att du inte bokade flygbiljetter till 30 augusti eftersom det ar oktober nu.. hehe.



Hmm ja jag hade nog dalig tackning..

2009-10-11 @ 00:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0