Då har bollen börjat rulla

Idag hade jag min andra lektion för i år, con_txts of communication, och det verkar vara en väldigt intressant och rolig module. Det handlar mest om modern media, dvs TV, telefon, internet, sociala sajter mm, och då ska vi diskutera och kritisera dessa fenomen är det tänkt. Det roligaste med kursen är nog att det är otroligt up to date infrmation vi jobbar med, och på så sätt hänger man med i vad som händer runtomkring och man anses bli med allmänbildad i diskutioner och sånt. Och om några veckor så ska vi ägna en hel lektion till att titta på the Matrix, blev väldigt glad när hon sa det..inte bara för att man kan slappa en hel lektion, utan också för att det betyder att vi ska analysera filmen. Vi ska också läsa en novell som vi ska analysera. Och DET tycker jag är kul, och jag har nog rätt så stor fördel där då det var i princip allt vi gjorde i både svenskan och engelskan på grennaskolan. Läraren, Katherine, är grymt bra med, hade henne i en av förra årets kurser, och jag har väldigt lätt för att lyssna på henne...jag drömmer mig inte bort som jag lätt gör på lektioner med andra lärare. Jag lyssnar bäst på henne, och på Brian så klart. Tummen upp för con_txts of communication!

Gårdagens lektion i Globalisation in question var inte fullt så motiverande som dagens lektion, men även fast läraren är grymt tråkig att lyssna på så är det ett ämne jag är intresserad av och vill lära mig mer om. Så jag hoppas att det väger upp under året, det blir till att plugga lite extra på fritiden bara.

Imorgon bitti har jag lektion med Brian =) Debates in sociology. Kan bli rätt kul då debatera alltid är roligt, speciellt med en så 'ledig', udda och rolig lärare. Men jag kan gissa att det kan bli en rätt så utmanande kurs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0