Dissertation started

Började denna dagen med att gå till skolan klockan 9. Då var det dags för Debates in sociology med Dr Brian Howman. Såg lika gräslig ut som vanligt med långt hår i en hästsvans och en ful T-shirt med nåt citat från Foucault. Hans humor är också lika torr som den alltid är, fast det är det som gör hans charm, utan den skulle han bara vara allmänt muppig och kanske tom sliskig. Det var först tänkt att vi skulle vara 9 elever på kursen, men det var bara jag, michelle, emma och james som dök upp. Det visade sig sen att resten av klassen hade gått och bytt bort kursen i sista sekund. Så nu blir vi nog bara ynka 4 personer...lär ju få mycket hjälp iaf haha. Kursen verkar vara rolig och intressant, men också svår och komplicerad.

Jag trodde att jag skulle vara ledig hela dagen från klockan 11 idag, men shi fick jag för det..jag hade totalt glömt bort att det var informationsmöte för dissertation idag. Dissertation är vårat examensarbete och motsvarar två kurser och måste vara mellan 8-10000 ord lång. Iaf, nu var min lediga eftermiddag bortblåst av ett tre timmar långt infomöte. Den sista 1.5 timmen så samlades vi klassvis för att diskutera våra idéer för att kunna få lite feed back från lärarna..men det kändes ganska så onödigt för mig då dom lämnade mig till sist, och då sa dom bara att det var en bra idé och att dom inte hade nåt att tillägga...jaha, tyckte jag, det här var ju jävligt nödvändigt. Det enda jag fick ut av det var att Dr Cox sa att han kände en kvinna som hade skrivit en journal om just svensk invandrarpolitik med temat housing. Så jag ska maila eller kontakta honom sen under nästa vecka så jag kan få hennes mail och telefonnummer. Bara jag inte får Cox som supervisor...det räcker att jag har honom som personlig mentor...men jag lovar att jag kommer att få honom iaf :( Får veta nästa vecka. Jag kom iaf på vad jag ska göra för ett arbete. Jag ska studera svensk invandrarpolitik för att utvärdera vad det är som gör att sverige är så duktiga på att hantera invandrare och på att få in dom i samhället. Gjorde det enkelt för mig då jag kan använda det material och dom kontakterna jag samlade på mig under praktiken i somras. Vet inte om det är av intresse eller allmän lathet som jag valde detta ämne...tror nog att det är lite av båda.

Nu blev det väldigt mycket skolprat..men det händer inget annat här just nu. Man är så inne i alla de nya ämnena och det nya året. Kul får man ha på helgerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0