Alles klar

Jag, tess, dave, maggie, martha, adam hade tänkt att vi skulle dra till telfords ikväll för en öl..men adam mådde inte bra och martha börjar jobba klockan 6 imorgon bitti, så dom kunde inte komma. Vi hade tänkt gå, men då kom vi på att vi inte hade nån mat hemma, så vi tog bilen bort till the retail park och käkade på pizza hut. Innan vi ens fått våran mat så var klockan redan för mycket. Personalen var otroligt sega där. Så vi fick säga till maggie att vi tyvärr måste skippa telfords för den här gången.

Idag gick jag bort till skolan för första gången på 5 månader..lustig känsla när man varit borta så länge..fast det kändes ändå bra att vara tillbaka. Jag fixade mitt nya SUcard (Student union card) samt fick mitt CSN-papper påskrivet av skolan. Tess fixade också sitt SUcard och hon hade också ett möte med sin lärare som var den egentliga anledningen till att vi gick bort till skolan.
Dave kom hem igen efter att ha bott borta hela veckan. Han är ju på en jobbutbildning nu. Så nu ska han vara här i en vecka, och sen blir han borta i hela 8 veckor...vet inte om jag nämnde det i förra inlägget. men han kommer ju hem på helgerna iaf. Dom var här idag med och fixade våra persienner som inte var 100% bra.. och hantverkarna var här också på eftermiddagen och fixade det sista på huset..så nu ska det vara färdigt tror jag. I förrgår kom kabelkillen hit och fixade Sky TV åt oss. Konstigt att england inte haft digitalTV innan..han började förklara lite om boxen till oss, men jag och tess sa att vi är rätt vana vid digitalboxar...att man haft det i sverige i flera år nu. Han kunde medge att britter är lite för gammalmodiga ibland..rädda för förändring. Men nu har vi TV iaf. Måste bara lista ut hur man får igång surroundljudet med.
Imorgon så ska vi nog ta bilen bort till dom billiga stormarknaderna för att inhandla mat för resten av månaden. Det är det som är positivt med att dave skaffat bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0