Installerad

Nu har jag varit i chester hela 2 dagar och jag känner att jag börjar smått känna mig som hemma här i nya huset. Tess och dave har gjort ett jättefint arbete med att renovera och dekorera stället. Det känns som ett riktigt hem..till skillnad från de andra ställerna jag bott på i england. Dave är på en yrkesutbildning just nu och kommer att bo borta hela veckan, sen är han hemma en vecka, och sen blir han borta i hela 8 veckor. Det blir inte att man träffar honom så mycket den här terminen...bara på helgerna i princip. Jag är jättenöjd med mitt lilla rum här med, den perfekta storleken för mig som är van vid små rum. Stor säng, ett litet skrivbord, garderob, byrå, en liten buffert och en helbildsspegel. Can you ask for more? Har tom fått en fin stor orkidé att ha i fönstret, då har jag nåt levande att ta hand om haha.
Har precis tagit mig en dusch efter att ha varit iväg på en joggingrunda med tess. Vi blev båda riktigt förvånade över vilken bra grundkondition vi har. Ska springa imorgon bitti igen...man måste ju hålla igång när man väl satt igång och är motiverad till det. Bor ju precis jämte motionsspåret så man slipper all trafik. Härligt!
Resan hit gick väldigt bra i måndags..iaf tills vi satte oss i bilen för att åka till chester..sov ju hos annika i linköping natten till måndagen, så det blev en lugn och skön resa på måndagen. Stötte dessutom lite random på cilia på busstationen i linköping. Hon hade lilla jozephine med sig...eller, hon är inte så liten längre..knappt 4.5 år nu. Hon verkade väldigt glad och trivdes i nya lägenheten i linköping. Skulle hälsa alla från henne! Aja, flygresan var inget speciellt, förutom att jag satt precis vid ett gäng stupfulla svenskar som var sjukt jobbiga..skrek och gormade hela tiden, och flygpersonalen fick hota dom med polisen innan dom till slut satte sig ner och tog på sig bältet. Jag fick vänta en stund på tess och dave på John lennon airport då dom blev lite sena pga trafiken. När dom till slut kom fram så åkte vi iväg. Det var bara att efter en stund blev det total traffikstockning och vi stog stilla i en timme. Hade hänt en olycka lite längre fram. Vi fick ju gott om tid to catch up. Men till slut kom vi fram till huset, då efter rundturen tog vi en sen fika med kaffe och äppelpaj. Den kaffen satt fint ska jag säga. Det tog lååång tid att somna den natten, var ju så sjukt mycket att ta in på så kort tid. Hur är det möjligt att installera sig så snabbt? Omöjligt.

Kommentarer
Postat av: Erika

Ah traffade du Cilia? :) Var hon en tjockis?

2009-09-24 @ 03:27:01
Postat av: Annika

jag vill ju se fler bilder på ditt rum och så :)

2009-09-24 @ 18:20:35
Postat av: Hanna

Ja, men det gick bara att lägga upp två bilder...sen strejkade internet...samma sak med bild på frisyren...men jag jobbar på det hehe

2009-09-24 @ 23:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0