Spindlar och kastanjer

Häromdan så tipsade Dave om hur man ska hålla spindlar borta ur huset. Man ska tydligen lägga kastanjer i hörnen på rummet. Spindlarna gillar det inte och håller sig därför borta. Jag visste inte om det var att lita på, men sen hörde jag på radion idag att det är en teknik som tydligen funkar, att man använder kastanjextrakt i insektsmedel mot spindlar. Så nu ska vi ta och sprida ut kastanjer lite överallt i huset då både jag och dave tycker att spindlar är grymt obehagliga. Och i år kommer det antagligen att finnas mer spindlar än vanligt. Kan vara ett tips att testa för alla spindelrädda. Jag vet iaf en person som med all säkerhet kommer att testa detta ;)

Igår var det först planerat att vi skulle gå ut i liverpool och manchester, men när vi kom på att vi egentligen inte har råd med det så beslöt vi oss för att ta en grill-och filmkväll istället. Men sen efter grillningen så bestämde sig dave för att gå på konsert med martha och adam i manchester..dom skulle gå på massive attack och eftersom jag inte lyssnar på bandet (vet knappt vilka det är) så var det inte så lockande att gå på det. Istället så grät jag och tess till Titanic, drack kaffe och vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0