Ikea, grillning och hockey

Snacka om att sommaren har kommit till Chester. Alla går runt i sommarkläder och solbrillor, och även nu när klockan är 7 så är det fortfarande soligt och varmt ute.

Dagen spenderade vi på ikea, även om det tog drygt 40 minuter att ta sig dit pga all trafik...kan det vara så att det är fler folk på vägarna eftersom alla flyg är inställda? eller är det bara så att det är lördag? Vem vet. Verkar som att det är ganska så kört för erika och emma att komma hit på måndag. Vulkanen spyr fortfarande ut en massa aska...tråkigt! Aja, vi köpte iaf utemöbler så att vi kan sitta ute och grilla och käka mat om kvällarna. Vi invigde möblerna med marta innan hockeyn.


Det var gött att komma till Ikea med så att jag kunde köpa en massa kaffe! Jag köpte tre paket, så jag klarar mig nog fram tills jag flyttar hem.

Det var en riktigt bra hockeymatch idag. 3-3 efter period 3, och sen lyckades Davidsson slänga in ett snyggt mål i sudden. Tänk om man hade kunnat gå på den matchen! Spännande!

Igår ikväll blev det däremot ingen hockey, utan det fick bli en vinarkväll (för min del iaf, och delvis för tess). Dave var och spelade fotboll med jobbet, så jag och tess tog oss en tjejkväll med varma mackor och gott vin. Sen kom Marta förbi och då gick vi bort till George and dragon (den lokala puben) där vi tog oss ett glas..marta dricker inte alkohol (fattar inte varför) så hon tog bara en lemonade, tess köpte en strongbow, och jag höll mig till rött australienskt. Tess håller på att lära sig tycka om rött vin, och hon är nästan där...nästan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0