Äckeldag

Usch vad det var kallt att gå upp ur sängen imorse...jag hade haft fönstret lite vidöppet inatt för att det var så grymt varmt när jag skulle sova igår kväll. Men så hade det frusit på inatt och det var frost ute, så det var lite småkyligt att vandra bort till skolan i det snöblandade regnet. Lektionen handlade bara om hur människor är i konstant rörelse. Inge vidare intressant tycker jag, men det kanske vissa tycker. Som tur var så slutade vi en halvtimme tidigare, troligen för att läraren nog trodde att lektionen normalt sätt slutar då...men jag klagar inte för det. Jag tror nog att folk börjar få lite panik över dissertation nu, i måndags var vi ju bara tre elever som dök upp till lektionen, och idag var det samma sak..det var bara jag, richard och lisa som var duktiga nog att komma.

Annars har man inte hunnit göra så mycket nytta idag..gick på en promenad med tess i snöblaskvädret, sen käkade vi lunch, för att sen chilla en stund med en varm och stark kopp kaffe. Och precis när jag tänkte sätta mig och plugga så ringer lillsyrran. Hon var på väg hem från skolan och ville ha lite sällskap. Det är ju alltid lika trevligt.

Nu ska jag väl försöka sätta mig ner och skriva lite till på min dissertation...så grymt tråkigt! Jag vet ju vad jag ska skriva, men man drar sig ändå för att faktiskt sätta sig ner och göra det.

Ajuste, jag har påbörjat flytten hem till sverige idag. Jag packade ner en massa prylar i stora resväskan som jag vill få med mig hem. Så nu har jag den stora väskan färdigpackad då det blev drygt 15 kilo allt som allt. Då behöver jag ju bara packa lilla väskan under nästa vecka. Jag kan inte fatta att det går så snabbt nu...känns ju som att jag precis var hemma i sverige, men jag har ju varit här i en hel månad snart. Exklusive den här veckan så är det bara 8 vanliga veckor i skolan kvar..plus en konferensvecka som inte riktigt räknas...resten av tiden är antingen lov, studieveckor, eller exam-veckor. Detta betyder att jag bara kommer att bo i UK i högst 13 veckor till sammanlagt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0